Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

Τα Θρησκευτικά τα κοινά για όλους και «τα άλαλα και τα μπάλαλα» των Επισκόπων μας!


Τα Θρησκευτικά τα κοινά για όλους και «τα άλαλα και τα μπάλαλα» των Επισκόπων μας!




Τα Θρησκευτικά τα κοινά για όλους
και «τα άλαλα και τα μπάλαλα» των Επισκόπων μας!*
Του Επιφάνιου Στόκου,
Θεολόγου, Εφόρου του ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)
Οι Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί παρακολουθούμε με μεγάλη έκπληξη καθημερινά, Ορθόδοξους Έλληνες Μητροπολίτες, να εμφανίζονται, συγκεκαλυμμένα μεν, ξεκάθαρα δε, υπέρ των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών, τα οποία έχουν αποδοκιμαστεί από το σύνολο σχεδόν του θεολογικού και εκκλησιαστικού σώματος. Εκείνο που εκπλήσσει περισσότερο είναι ότι, όχι μόνο επιδοκιμάζουν τα Προγράμματα αυτά αλλά υιοθετούν τα επιχειρήματα, ακόμη και τη φρασεολογία των Συντακτών των Προγραμμάτων αυτών.
Συγκεκριμένα,  πρόσφατα ακούσαμε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε δημοσιογραφική ηλεκτρονική ιστοσελίδα 1, να δηλώνει ότι «ήταν μια αναγκαιότητα, αυτό όλοι το αναγνωρίζουνε, να είναι (το μάθημα των Θρησκευτικών), ένα, ορθοδόξου χαρακτήρος, μάθημα, που να μπορεί να απευθυνθεί σε όλα τα παιδιά και να παραμείνει πάντοτε στα χέρια των Θεολόγων μας».
Αν δεν αναζητήσει κανείς την επιστημονική τεκμηρίωση των ισχυρισμών του Σεβασμιωτάτου περί «αναγκαιότητας» και περί του λεγόμενου «όλοι το αναγνωρίζουνε», θα μπορούσε κάλλιστα να παρατηρήσει ότι ακούγονται εύηχα οι παραπάνω διαπιστώσεις.
Όμως, ταυτόχρονα, δεν μπορεί να μην μπει κάποιος στον πειρασμό να επισημάνει στον Σεβασμιώτατο πως συνειρμικά το συνθηματολογικό τσιτάτο «Θρησκευτικά για όλους», έτσι όπως παρουσιάζεται, θυμίζει ολίγον τι, τις κοινές γυναίκες του πεζοδρομίου, τις γυναίκες που προσφέρονται-εκδίδονται σε όλους «επί χρήμασι». Είναι σοκαριστική αυτή η παρομοίωση, αλλά μοιάζει να είναι αληθινή.
Δεν μπορεί, από τη μια πλευρά, να ισχυριζόμαστε ότι σεβόμαστε την ετερότητα ως διαφορά των άλλων και από την άλλη να την μηδενίζουμε. Διότι ένας χυλός θρησκειών, δεν είναι ορθοδόξου χαρακτήρα μάθημα και δεν μπορεί Ορθόδοξοι Επίσκοποι να ονομάζουν δημοσίως ένα μάθημα - μείγμα θρησκειών, ως ορθόδοξο μάθημα. Ένα μάθημα - πανθρησκειακός ακταρμάς, ένα μάθημα κοινό για όλους, Σεβαστοί Επίσκοποι της Εκκλησίας μας, είναι απολύτως ακατάλληλο και επικίνδυνο για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την θρησκευτική τους πίστη, διότι αποτελεί ασέβεια και ύβρι στο πρόσωπο όλων.
Όμως, ακόμη πιο σοκαριστικό, διότι μοιάζει αληθινό, είναι το γεγονός πως Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί Επίσκοποι φαίνεται να έχουν υιοθετήσει την φρασεολογία και επιχειρηματολογία της παγκοσμιοποίησης, της πολυπολιτισμικότητας και της πολιτικής ορθότητας (politically correct), σε βάρος της Ορθόδοξης απολογίας και μαρτυρίας.
Για ποιόν λόγο άραγε συμβαίνει αυτό; Μήπως διότι οι Επίσκοποι προκρίνουν την χρήση της πολιτικής και της διπλωματίας ως προσφορότερο μέσο άσκησης του ποιμαντικού τους έργου; Μήπως διότι οι Επίσκοποι θεωρούν ότι η μη εμμονή στην αλήθεια, τους προσφέρει ευελιξία στον διεξαγόμενο αγώνα; Μήπως, πάλι, διότι οι Επίσκοποι θεωρούν ότι η χρήση της επιχειρηματολογίας της πολιτικής ορθότητας (politically correct), τους προσφέρει τα εχέγγυα για την κατάκτηση επιδιωκόμενων στόχων;
Ότι και να συμβαίνει πάντως, τα εξελισσόμενα γεγονότα είναι αποκαρδιωτικά, καθώς οι θέσεις κάποιων Επισκόπων επάνω σε φλέγοντα επίκαιρα ζητήματα (βλ Θρησκευτικά, Σύνοδος Κολυμβαρίου, κ.λπ) θυμίζουν έντονα «τα άλαλα και τα μπάλαλα» του  Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.
Τελικά, μάλλον, μετά από όλα αυτά, εκείνο που απομένει για τον Χριστιανό είναι μόνον η ελπίδα στον Θεό. «Έλπισον ἐπὶΚύριον καὶ Αὐτός σε διαθρέψει» 2. «Μακάριος ἀνήρ, ὃς ἐλπίζει ἐπ᾿ Αὐτόν (τόν Θεόν)» 3.

Υποσημειώσεις:
1. Ιστοσελίδα Newsbomb.gr, 15-1-2017, Ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.youtube.com/watch?v=InzkidIprAU
2. Ψαλμ. 54, 23.
3. Ψαλμ. 33, 9.

*Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Ορθόδοξος τύπος», 10 –  2 – 2017.


http://www.petheol.gr/nea/tathreskeutikatakoinagiaolouskaitaalalakaitampalalatonepiskoponmas







Ὑπόδειγμα ἐπιστολῆς γονέα γιά ἐπιστροφή τῶν βιβλίων τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν

Ὑπόδειγμα ἐπιστολῆς γονέα γιά ἐπιστροφή τῶν βιβλίων τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν



Ἀναρτοῦμε ἔνα υποδειγμα ἐπιστολῆς γονέα πρός το Ὑπουργεῖο Παιδείας γιὰ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν βιβλίων τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν το ὁποῖο καταρτίστηκε ἀπὸ Νομικοὺς πού ἀσχολοῦνται μὲ τὸ ζήτημα. Καλοῦμε τὸν καθ’ ὕλην ἁρμόδιο φορέα γιὰ τὸ θέμα, τὴν Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων, νὰ κινητοποιηθεῖ καταλλήλως γιὰ νὰ περισωθεῖ ὁ ὀρθόδοξος καὶ ὁμολογιακὸς χαρακτήρας τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν





http://enromiosini.gr/paratiritirio/%E1%BD%91%CF%80%CF%8C%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B1-%E1%BC%90%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%E1%BF%86%CF%82-%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%AC-%E1%BC%90%CF%80%CE%B9%CF%83/









Πορεία διαμαρτυρίας για το μάθημα των Θρησκευτικών - ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Πορεία διαμαρτυρίας για το μάθημα των Θρησκευτικών - ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ




Η πορεία διαμαρτυρίας της Π.Ε.Θ.  με σύνθημα: «Λέμε ΌΧΙ στα Θρησκευτικά» θα ξεκινήσει από το Δημαρχείο Αμαρουσίου και θα καταλήξει στο Υπουργείο Παιδείας.
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, σε συνεργασία με την Εστία Πατερικών Μελετών, την Ενωμένη Ρωμιοσύνη και την Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.), καλεί σε παλλαϊκή κινητοποίηση-συγκέντρωση κατά των νέων βιβλίων-Φακέλων του μαθήματος των Θρησκευτικών, τη Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου και ώρα 5:00 μ.μ. στο Δημαρχείο Αμαρουσίου, από όπου θα ξεκινήσει μια ειρηνική πορεία διαμαρτυρίας με τελικό προορισμό το κατ΄ ευφημισμόν αποκαλούμενο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Η ειρηνική και δημοκρατική αντίσταση, διαμαρτυρία, εγρήγορση και μαρτυρία αποτελεί στάση ευθύνης του κάθε Χριστιανού.
Ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος, ο Αγιορείτης έλεγε: «Πρέπει να ομολογούμε με παρρησία το «πιστεύω» μας, γιατί φέρουμε ευθύνη, αν δεν μιλήσουμε… Σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια ο καθένας μας πρέπει να κάνη ότι γίνεται ανθρωπίνως και ότι δεν γίνεται ανθρωπίνως να το αφήνει στον Θεό. Έτσι θα έχουμε ήσυχη την συνείδηση μας ότι κάναμε εκείνο πού μπορούσαμε. Αν δεν αντιδράσουμε, θα σηκωθούν οι προγονοί μας από τους τάφους. Εκείνοι υπέφεραν τόσα για την πατρίδα και εμείς τι κάνουμε γι’ αυτήν; Η Ελλάδα, η Ορθοδοξία, με την παράδοσή της, τους Αγίους και τους ήρωες της, να πολεμείται και εμείς να μη μιλάμε! Είναι φοβερό!..Αν οι Χριστιανοί δεν ομολογήσουν, δεν αντιδράσουν, αυτοί (ενν. οι πολέμιοι) θα κάνουν χειρότερα. Ενώ, αν αντιδράσουν, θα το σκεφθούν… Εδώ ο Χριστός σταυρώθηκε, για να αναστηθούμε εμείς, και εμείς να αδιαφορούμε! Αν η Εκκλησία δεν μιλάει, για να μην έρθει σε ρήξη με το κράτος, αν οι Μητροπολίτες δεν μιλούν, για να τα έχουν καλά με όλους, γιατί τους βοηθάνε στα ιδρύματα κ.λπ., οι Αγιορείτες, πάλι, αν δεν μιλούν, για να μην τους κόψουν τα επιδόματα, τότε ποιος θα μιλήσει;»
Είναι ανάγκη, λοιπόν, τώρα και όχι όταν θα είναι πλέον αργά, να μιλήσουμε ο κάθε Έλληνας και η κάθε Ελληνίδα, με κάθε πρόσφορο και δημοκρατικό μέσο και τρόπο και σε όποια ευκαιρία μας δίνεται, ομολογώντας, προσωπικά ή συλλογικά, τη δική μας προσωπική μαρτυρία πίστεως. Είναι ένδειξη ευθύνης η συμμετοχή μας στην ειρηνική πορεία διαμαρτυρίας της 23ης Οκτωβρίου 2017, με κεντρικό σύνθημα «ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ».
Είναι η ώρα, να διαδηλώσουμε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας ότι αντιστεκόμαστε στα νεοταξικά σχέδια των χριστιανομάχων πνευματικών ηγητόρων της Ελλάδας εναντίον τόσο της εθνικής και ιστορικής όσο και της ορθόδοξης κληρονομιάς και ταυτότητας του λαού μας.
Είναι η ώρα, να συνειδητοποιηθεί επιτέλους, από όλους, ότι το θέμα του χαρακτήρα και του περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι υπόθεση μείζονος και κομβικής σημασίας για την πορεία του νέου ελληνισμού και όχι θέμα στενού συντεχνιακού ενδιαφέροντος, όπως κάποιοι παραπλανητικά ισχυρίζονται. Το μάθημα των Θρησκευτικών «σχετίζεται κατ΄ ουσίαν με τη φιλοσοφία και τον γενικότερο προσανατολισμό της παιδείας. Με την πνευματική και ιδεολογική της στοχοθεσία. Ή απλούστερα, με το τι ανθρώπους πρέπει αυτή να διαπλάσσει».
Τα νεοταξικά σχέδια της απαξίωσης και εξευτελιστικής γελιοποίησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, μέσω των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και των νέων βιβλίων-Φάκελων του μαθήματος, δεν πρέπει να περάσουν, διότι, διαμέσου της συνεξέτασης της Ορθόδοξης πίστης με τις θρησκείες στην ίδια διδακτική ενότητα, στην ουσία δηλαδή, διαμέσου της εξίσωσης της χριστιανικής αλήθειας με τις διάφορες θρησκευτικές δοξασίες, οδηγούνται τα παιδιά μας στην σχετικοποίηση της Ορθόδοξης πίστης τους, στο θρησκευτικό συγκρητισμό και, κατά συνέπεια, στην αποχριστανοποίησή τους και στην αθεΐα.
Ως εκ τούτου, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών και τα νέα βιβλία-Φάκελοι του μαθήματος των Θρησκευτικών, ως προς φιλοσοφία, τη δομή και το περιεχόμενό τους, είναι και αντισυνταγματικά και αντιπαιδαγωγικά και αντορθόδοξα και γι΄ αυτό απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:
Ø  να αποσύρει άμεσα τα τωρινά βιβλία μαζί με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά, που οδήγησαν σε αυτού του είδους τα βιβλία (Φακέλους),
Ø  να επαναφέρει τον Ορθόδοξο και ομολογιακό χαρακτήρα και προσανατολισμό του μαθήματος, θέτοντας σε ισχύ τα προηγούμενα Προγράμματα και Βιβλία, αφού γίνουν οι απαιτούμενες παιδαγωγικού και μεθοδολογικού περιεχομένου διορθώσεις, από εξειδικευμένους επί τούτου παιδαγωγούς και θεολόγους.
Ø  να αντιμετωπίζει, όχι με ιδεοληπτικά, αλλά με θεολογικά και παιδαγωγικά κριτήρια το όλο πλαίσιο της αγωγής των Ελλήνων ορθοδόξων μαθητών μέσα από όλες γενικά τις εκπαιδευτικές και προγραμματικές δράσεις, στις οποίες τον τελευταίο καιρό παρατηρείται διαρκώς και μονίμως μια τάση υποτίμησης, προσβολής, υποβάθμισης, διάβρωσης, στοχοποίησης και διωγμού της ορθόδοξης ταυτότητας και κληρονομιάς που πολιτισμικά θεωρείται αναγκαία και απαραίτητη για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους,
Ø  να σεβαστεί επιτέλους, τη συνταγματική νομιμότητα και το ορθόδοξο χριστιανικό πιστεύω της συντριπτικής πλειονοψηφίας του Ελληνικού λαού.
Στόχος της ειρηνικής πορείας διαμαρτυρίας είναι να απαιτηθεί από το Υπουργείο Παιδείας να ενσκήψει σοβαρά πάνω στα  δίκαια αιτήματα των γονέων από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι μάλιστα, επιθυμώντας να διατηρήσουν αλώβητη την ελληνορθόδοξη ιδιοπροσωπία των ιδίων αλλά και κυρίως των παιδιών τους, προχωρούν, μαζικά, σε μια επαναστατική και πρωτοφανή στα παγκόσμια εκπαιδευτικά χρονικά κίνηση, στην επιστροφή στα σχολεία των βιβλίων-Φακέλων που δόθηκαν στα παιδιά για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Με την πορεία διαμαρτυρίας, εκτός των άλλων, συνδέεται άμεσα, η φωνή των χιλιάδων πολιτών, γονέων κάθε κοινωνικού στρώματος, που διαμαρτύρονται προς κάθε υπεύθυνο παράγοντα, που εμπλέκεται στην δομική κατάρτιση, έγκριση και παροχή αυτής της ακατάλληλης και επικίνδυνης για τα ορθόδοξα παιδιά πολυθρησκειακής ύλης.
«ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ» για να διασώσουμε την Πίστη μας, την οικογένειά μας, την Πατρίδα μας.
Στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας 23 του Οκτώβρη 2017, θα είμαστε όλοι εκεί, στο Δημαρχείο Αμαρουσίου.
Εμπρός Έλληνες. Για μας και για τα παιδιά μας.
Αντίσταση, Εγρήγορση, Ομολογία και Μαρτυρία Τώρα.

Το ΔΣ της ΠΕΘ





http://www.dogma.gr/ellada/p-e-th-poreia-diamartyrias-gia-ta-thriskeftika/74332/









Την παραίτηση του Υπουργού Παιδείας ζητάει η ΠΕΘ, για αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών

Την παραίτηση του Υπουργού Παιδείας ζητάει η ΠΕΘ, για αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών



Αθήνα, 5 Μαΐου 2017
Αριθμ. Πρωτ.  53
Δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)
Την παραίτηση του Υπουργού Παιδείας ζητάει η ΠΕΘ,
για αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών

Ο Υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου, με προκλητικό τρόπο, συνεχίζοντας την τακτική του προηγούμενου Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη, επιμένει στην επιβολή των νέων Προγραμμάτων για το μάθημα των Θρησκευτικών, τα οποία αλλοιώνουν την ορθόδοξη πίστη, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από την παράδοση του τόπου μας και γι αυτό, όπως τα χαρακτήρισε και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, είναι απαράδεκτα και ακατάλληλα για το ελληνικό σχολείο. Το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) δρομολόγησαν και ήδη πραγματοποιούν επιμόρφωση των Θεολόγων καθηγητών στα νέα Προγράμματα, κατά παράβαση των δημόσιων συμφωνιών του Αρχιεπισκόπου με τον Πρωθυπουργό και ενώ ακόμη εξελίσσεται ο διάλογος μεταξύ του Υπουργείου και της Εκκλησίας. Η ενέργεια αυτή, εκτός από τον αντιδημοκρατικό της χαρακτήρα, αποτελεί και μια έμπρακτη ασέβεια στην αναμενόμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Η εσπευσμένη ανακοίνωση και διενέργεια των επιμορφωτικών σεμιναρίων λειτουργεί εκβιαστικά προς την Εκκλησία της Ελλάδος, ώστε να αποδεχθεί ως τετελεσμένο γεγονός τα νέα πολυθρησκειακά Προγράμματα, τα οποία η πλευρά του Υπουργείου και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής επιχειρεί να τα περάσει ως «ορθόδοξα», παρά τις εκπεφρασμένες αρνητικές θέσεις της Συνόδου της Ιεραρχίας και του Αρχιεπισκόπου. Μέσα από τα νέα Προγράμματα επιδιώκεται ο θρησκευτικός συγκρητισμός και η διάδοση της ατομικής θρησκείας, που σθεναρά αγωνίζονται να επιβάλουν στην ελληνική κοινωνία και παιδεία οι παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ. Άλλωστε, η εμμονή τους να αλλάξουν μέσω των Θρησκευτικών την πίστη και τον πολιτισμό της χώρας είναι εμφανής, όπως εμφανής είναι και το βάρος που δίνουν στο σχέδιο «θρησκευτικής αλλαγής» της ελληνικής κοινωνίας, μέσα από την παιδεία,  με την πρωτοφανή επίσκεψη και την παρουσία δύο Υπουργών στον χώρο της επιμόρφωσης των επιμορφωτών των Θεολόγων, του πρ. Υπουργού Παιδείας κ. Ν. Φίλη στην έναρξη του σεμιναρίου και του νυν Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου στο τέλος του σεμιναρίου.
Η ΠΕΘ, κατόπιν αυτών των εξελίξεων, είναι υποχρεωμένη να ζητήσει την άμεση παραίτηση του Υπουργού Παιδείας για όλες αυτές τις μεθοδεύσεις, που τις θεωρούμε ως ασέβεια προς τις δημοκρατικές διαδικασίες και τους δημοκρατικούς θεσμούς της ελληνικής πολιτείας. Η ΠΕΘ επίσης, αναγκάζεται πλέον να δρομολογήσει νέες μορφές νόμιμης πάλης για να επιτύχει τη δικαίωση των αγώνων της, πέρα από την προσφυγή της στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η απόφαση του οποίου αναμένεται.
Η ΠΕΘ, ακόμη, θεωρεί ότι είναι επιβεβλημένη η παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου και του συνόλου των μελών της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, εφόσον οι επιμορφώσεις ξεκίνησαν πριν τη λήξη του διαλόγου, διότι αυτό μπορεί να σημαίνει πως ο διάλογος είναι προσχηματικός και χρησιμοποιείται προς εξυπηρέτηση άλλων σκοπιμοτήτων ή μεθοδεύσεων.
Τέλος η ΠΕΘ, για το θέμα των επιμορφώσεων, προστατεύοντας τα μέλη της, καλεί τους Θεολόγους να δηλώσουν:
α) ότι η εξαναγκαστική συμμετοχή τους στα εν λόγω επίμαχα επιμορφωτικά σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας δεν συνεπάγεται και τη συμφωνία τους στα νέα Προγράμματα και
β) ότι δεν πρόκειται οι Θεολόγοι, να υλοποιήσουν προδήλως αντισυνταγματικές εντολές, όπως επιβάλλουν οι σχετικές διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα συντρεχούσης άμα και της αντίστοιχης πειθαρχικής ευθύνης μη αποκλειομένης και της ποινικής τοιαύτης σύμφωνα, με τα άρθρα 95 & 5 του Συντάγματος, 50 & 4 του ΠΔ 18/1989, 1, 2, 3 και 5  του Νόμου 3008/2002, 23, 24, 25 & 1, 2 και 3 εδάφιον 1, 106, 107 και 110 & 1 του υπαλληλικού κώδικα (Νόμος 3528/2007), όσων θα επιχειρήσουν να τους εξαναγκάσουν, με οποιονδήποτε τρόπο, σε ενέργειες προδήλως αντισυνταγματικές και παράνομες.  Στην περίπτωση αυτή εννοούνται συγκεκριμένες ενέργειες, που τυχόν θα πιεστούν υπηρεσιακά να διαπράξουν οι θεολόγοι, αντίθετες τόσο στις διατάξεις των άρθρων 16 & 2, 3 & 1 και 2 και 13 & 2 εδάφιο γ, του Συντάγματος και σ΄ εκείνες των άρθρων 1 & 1α και 6 & 2 εδάφιο β, του Νόμου 1566/1985 και του άρθρου 4 του Α.Ν. 1363/1938, όσο και στη σύμφωνη με τις διατάξεις αυτές σταθερή Νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας και στην σχετικώς πρόσφατη 115/2012 Ακυρωτική απόφαση του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Χανίων.

 Το ΔΣ της ΠΕΘ 

http://www.petheol.gr/nea/tenparaitesetouypourgoupaideiaszetaeiepethgiaantidemokratikesmethodeuseispouaphorounstomathematonthreskeutikon







ΠΕΘ - Ο κ. Γαβρόγλου, ψεύδεται και εμπαίζει τον ελληνικό λαό για τα Θρησκευτικά

 ΠΕΘ - Ο κ. Γαβρόγλου, ψεύδεται και εμπαίζει τον ελληνικό λαό για τα Θρησκευτικά




Δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)
Ο Υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, ψεύδεται και εμπαίζει τον ελληνικό λαό
για το μάθημα των Θρησκευτικών
Σε πρόσφατη συνέντευξη του(29/9/2017), ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Γαβρόγλου, δήλωσε για το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών, ότι «Στο βιβλίο έχουν γίνει αλλαγές, μετά από συζητήσεις με την Εκκλησία οι οποίες και τις δέχθηκε. Έχουμε φθάσει σε ένα σημείο συνύπαρξης παρά τις διαφορές μας» (sic!). Σε περίπτωση που η μεταφορά στον τύπο της συνέντευξης του κ. Υπουργού είναι ορθή, οφείλουμε, κατ΄ αρχάς, να εκφράσουμε τη θλίψη μας για τα γραμματικά σφάλματα και την κακή χρήση της ελληνικής. Επί της ουσίας, εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για τον τρόπο με τον οποίο ο Υπουργός συμπεριφέρεται στον ελληνικό λαό, παραπλανώντας τον με ασύστολα ψεύδη.
Για την αποκατάσταση της αλήθειας, αναφέρουμε τα εξής: Στις 27 Ιουνίου 2017, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε έκτακτη Συνεδρίασή της για το μάθημα των Θρησκευτικών, αποφάσισε τη συνέχιση του διαλόγου με το Υπουργείο. Το ανακοινωθέν της Ιεραρχίας κατέληγε, αναφέροντας επί λέξει ότι: «Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας, αφού ενημερώθηκε περί των αποτελεσμάτων του διαλόγου μεταξύ της Τριμελούς εξ Αρχιερέων Επιτροπής και της Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας, αποφάσισε την συνέχιση του διαλόγου υπό της ιδίας Επιτροπής διά την παρακολούθηση του υλικού των νέων βιβλίων πριν αυτά τυπωθούν». Επομένως, η Εκκλησία ενημερώθηκε για τα αποτελέσματα του διαλόγου δεν αποφάσισε υπέρ των νέων Προγραμμάτων! Μήπως, ο Υπουργός Παιδείας έχει δυσκολίες στην ελληνική γλώσσα και δεν κατανοεί ότι διαφορετικό είναι το εννοιολογικό περιεχόμενο της λέξης «ενημερώθηκε» και διαφορετικό της λέξης «αποφάσισε»; Αν κατανοεί τις διαφορές, αλλά επιμένει να διαστρεβλώνει όσα αποφασίστηκαν από την Εκκλησία, τότε παραπλανά σκοπίμως τον ελληνικό λαό και προκαλεί με σκαιό τρόπο την Εκκλησία.
Σε κάθε περίπτωση, μετά και από αυτές τις δηλώσεις του κ. Υπουργού αλλά και τις διαμαρτυρίες των γονέων, οι θεολόγοι, οι γονείς και όλος ο ελληνικός λαός, αναμένουν την απάντηση της Εκκλησίας, για το αν ισχύουν όσα της καταμαρτυρεί ο κ. Υπουργός. Αν πάλι δεν ισχύουν, αυτά που διαδίδει ο κ. Υπουργός, τότε αυτός διαδίδει ψευδείς ειδήσεις σε βάρος της Εκκλησίας, υποκαθιστώντας το Γραφείο Τύπου της Ιεράς Συνόδου και ενεργώντας, κυριολεκτικά, ως εκπρόσωπός της. Δεν είναι δυνατόν για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, που αφορά τη χριστιανική αγωγή των ορθοδόξων νέων να αισθάνονται οι γονείς αφενός την πνευματική διάβρωση και αποδόμηση που επιχειρεί η πολιτεία σε βάρος των παιδιών τους και, αφετέρου, την πνευματική σιωπή και ουδετερότητα της μητέρας Εκκλησίας.
***
Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Γαβρόγλου απαξίωσε τις αντιδράσεις των γονέων που επιστρέφουν τα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία ή ζητούν την απαλλαγή των παιδιών τους από τις συγκεκριμένες πολυθρησκειακές διδακτικές ενότητες, χαρακτηρίζοντας «μεμονωμένες» τις όποιες αντιδράσεις και, κατά συνέπεια, θεωρώντας το θέμα ότι «δεν αξίζει καν να το σχολιάσουμε».
Ο κ. Υπουργός προφανώς δεν έχει αντιληφθεί το μέγεθος των αντιδράσεων, των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα και του λαού, που σιγά – σιγά καταλαβαίνει τι προωθείται μέσα από αυτά τα Προγράμματα. 
Ωστόσο ο κ. Γαβρόγλου οφείλει να αντιμετωπίσει το θέμα, με την ανάλογη σοβαρότητα που αυτό έχει και να απαντήσει ή μάλλον να απολογηθεί υπεύθυνα στους γονείς και σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό για τα παρακάτω:
1. Γιατί το Υπουργείο του έχει πάρει απόφαση και επιτρέπει σε μειονοτικές ομάδες, όπως, για παράδειγμα, εκείνες των Μουσουλμάνων, των Ρωμαιοκαθολικών ή των Εβραίων μαθητών να διδάσκονται στα σχολεία τους αμιγώς, ως θρησκευτικά, μόνον τη δική τους πίστη και οι ορθόδοξοι μαθητές που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα του μαθητικού πληθυσμού να έχουν αυτή την άνιση και αντισυνταγματική μεταχείριση, δηλαδή να διδάσκονται, όχι τη δική τους πίστη, αλλά όλες τις θρησκείες και μάλιστα πολτοποιημένες στις ίδιες ενότητες;
2. Έχει το δικαίωμα, ως Υπουργός, με μια υπουργική Απόφαση, που αφορά τα Προγράμματα ή τα Βιβλία των Θρησκευτικών, να παραβιάζει και στην ουσία καταργεί το Σύνταγμα(άρθρο 16 παρ. 2), την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα δικαιώματα του Ανθρώπου και τον -σε εφαρμογή του Συντάγματος ισχύοντα- εκπαιδευτικό νόμο 1566/1985 ο οποίος, μάλιστα, προβλέπει ότι η παιδεία υποβοηθά τους μαθητές «να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης»;
3. Έχει το δικαίωμα, ως Υπουργός, να αγνοεί το ευρωπαϊκό δίκαιο και να μην λαμβάνει υπόψη την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της 20ής Ιουλ. 2007  (υπόθεση Folgero κατά Νορβηγίας), η οποία καταδικάζει τη Νορβηγία, διότι εισήγαγε στα δημόσια σχολεία ύλη μαθήματος θρησκευτικών, όμοια με την του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, δηλαδή ύλη πολυθρησκευτική;
4. Γιατί παραβιάζει εν γνώσει του, με το νέο πολυθρησκειακό Πρόγραμμα και τους φακέλους για το μάθημα των Θρησκευτικών το άρθρο 2 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το οποίο επιβάλλει στα Ευρωπαϊκά Κράτη την υποχρέωση να εισάγουν ύλη μαθήματος Θρησκευτικών, σύμφωνη προς τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις των γονέων;
5. Γιατί προκαλεί τη συνείδηση των ορθοδόξων γονέων, οι οποίοι, ως μέλη της επικρατούσας στη χώρα μας Ορθόδοξης Εκκλησίας, γνωρίζουν καλώς ότι η Ορθόδοξη Πίστη ορίζει σαφώς το περιεχόμενό της και κάθε τι αλλότριο αυτής της πίστης είναι αντίθετο με την πίστη των παιδιών τους, διότι, ιδιαίτερα για την ηλικία και την κρίση που διαθέτουν, εγκυμονεί τον κίνδυνο άρνησης της οικείας πίστεως και προσχώρησης σε άλλη δοξασία;
Σε κάθε περίπτωση, ο ελληνικός λαός οφείλει να γνωρίζει την αλήθεια, και από την Πολιτεία και από την Εκκλησία του!
Το ΔΣ της ΠΕΘ

αναρτήθηκε στις 1 Οκτ 2017, 11:08 μ.μ. από το χρήστη Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων   [ ενημερώθηκε 18 Οκτ 2017, 4:00 μ.μ. ]Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 2017

Αριθμ. Πρωτ.  127

http://www.petheol.gr/nea/peth-okgabrogloupseudetaikaiempaizeitonellenikolaogiatathreskeutika