Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

Από κόσκινο οι καταθέτες του εξωτερικού...

 

Από κόσκινο οι καταθέτες του εξωτερικού...


Λίστες με τα ονόματα όσων έβγαλαν στο εξωτερικό κεφάλαια πάνω από 100.000 ευρώ ζητά από τις τράπεζες και τα ΕΛΤΑ το υπουργείο Οικονομικών δίνοντας χρονικό περιθώριο παράδοσης των πρώτων στοιχείων έως... τις 31 Οκτωβρίου.

 Από τις λίστες δεν θα εξαιρεθεί κανένας, είτε πρόκειται για επιχείρηση είτε για φυσικό πρόσωπο, ενώ θα καταγράφονται αναλυτικά όλοι οι τρόποι μεταφοράς κεφαλαίων, από εμβάσματα, άμεσες χρεώσεις και τραπεζικές επιταγές έως χρεώσεις πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών.
 Στη λίστα θα μπαίνουν όλοι όσοι έχουν βγάλει εκτός Ελλάδας περισσότερα από 100.000 ευρώ στη διάρκεια ενός έτους, από το 2009 και μετά, ασχέτως αν η μεταφορά έγινε με μια συναλλαγή ή το συνολικό ποσό έχει σπάσει σε μικρότερα ποσά και μέσω διαφορετικών πιστωτικών ιδρυμάτων.
 Στη συνέχεια η γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα κάνει διασταυρώσεις με τα εισοδήματα που έχουν δηλωθεί στην Εφορία προκειμένου να διαπιστωθούν τυχόν «ασυμφωνίες», ενώ σε δεύτερο επίπεδο θα εξεταστεί αν έχουν αποδοθεί οι φόροι επί των τόκων των καταθέσεων.
Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει να επιβάλει φόρο με συντελεστή μεταξύ 10% και 15% σε όσους δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τις καταθέσεις τους με βάση τα εισοδήματα που έχουν δηλώσει και σχετική διάταξη αναμένεται να περιληφθεί στο υπό κατάθεση φορολογικό νομοσχέδιο.
 Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών τονίζουν ότι ακόμα και αν ο συντελεστής φτάσει στο 20% και πάλι θα είναι ήπιος, καθώς τα συγκεκριμένα κεφάλαια - στον βαθμό που έχουν αποφύγει τη φορολόγηση - αν είχαν υπαχθεί στην κλίμακα, τότε θα είχαν φορολογηθεί με συντελεστές ακόμα και 45% (δεδομένου ότι υπερβαίνουν τα 100.000 ευρώ).
Αν πάντως το υπουργείο Οικονομικών καταλήξει στη φορολόγηση των καταθέσεων που δεν μπορούν να δικαιολογηθούν με συντελεστή 15%, αυτό σημαίνει ότι στα 150.000 ευρώ θα αναλογεί φόρος 22.500 ευρώ.

Αρμόδιο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών διαβεβαιώνει ότι όποιος μπορεί να δικαιολογήσει τις καταθέσεις του με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματά του και έχει πληρώσει τους φόρους επί των τόκων «δεν έχει τίποτα να φοβηθεί».
Οι πρώτες λίστες.

Η γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα έχει στη διάθεσή της τις πρώτες λίστες με τα πλήρη στοιχεία (ονοματεπώνυμο, Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, τόπος γέννησης και κατοικίας, ΑΦΜ, συνολικός αριθμός δικαιούχων του λογαριασμού, ποσά και ημερομηνίες συναλλαγής και χώρα προορισμού των κεφαλαίων) όσων έβγαλαν κεφάλαια στο εξωτερικό στο διάστημα από 1-1-2009 έως και 31-7-2011 στα τέλη Οκτωβρίου.
Αυτό είναι το χρονικό περιθώριο που δίνεται στη σχετική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Π. Οικονόμου. Στη συνέχεια οι τράπεζες θα στείλουν έως τις 30 Νοεμβρίου τα στοιχεία για τις εκροές καταθέσεων στο διάστημα μεταξύ 1ης Αυγούστου και 31ης Οκτωβρίου και μετά θα στέλνουν σε μηνιαία βάση τα στοιχεία στο υπουργείο Οικονομικών.
Από τις αρχές του έτους έως σήμερα εκτιμάται πως έχουν φύγει στο εξωτερικό καταθέσεις ύψους 18 δισ. ευρώ, ενώ από τις αρχές του 2010 οι εκροές καταθέσεων φτάνουν τα 47 δισ. ευρώ στερώντας πολύτιμη ρευστότητα από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα.
Ετσι, η δεξαμενή των καταθέσεων επιχειρήσεων και νοικοκυριών στις ελληνικές τράπεζες που έφτανε τα 237,341 δισ. ευρώ στα τέλη του 2009, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος περιορίστηκε στα 191,814 δισ. ευρώ στα τέλη Μαΐου, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία.

 Μετά τις αποφάσεις της 21ης Ιουλίου και στη διάρκεια του Αυγούστου τραπεζίτες εκτιμούν ότι επανήλθαν καταθέσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ.TANEA






Έπαθλο χειροβομβίδες και καλάσνικοφ σε παιδικό διαγωνισμό...

 Έπαθλο χειροβομβίδες και καλάσνικοφ σε παιδικό διαγωνισμό...


Καλάσνικοφ, χειροβομβίδες και μετρητά χάρισε για τρίτη χρονιά ο ραδιοφωνικός σταθμός της ισλαμιστικής οργάνωσης Αλ Σαχάμπ της Σομαλίας σε παιδιά που κέρδισαν στον διαγωνισμό για την απαγγελία στίχων του Κορανίου.
Ο σταθμός...


Andulus, ο οποίος έχει την έδρα του κοντά στο Μογκαντίσου, χάρισε στην ομάδα των παιδιών που κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό για το Ραμαζάνι ένα πολυβόλο ΑΚ-47 και το ισοδύναμο 512 δολαρίων.

Οι νικητές του δευτέρου βραβείου κέρδισαν ένα Καλάσνικοφ και το ισοδύναμο 366 ευρώ, ενώ το τρίτο βραβείο ήταν δύο χειροβομβίδες και το ισοδύναμο 292 ευρώ.

Στον διαγωνισμό ο οποίος πραγματοποιήθηκε κατά τον ιερό μήνα των Μουσουλμάνων και έληξε τον Αύγουστο, κλήθηκαν να εκπροσωπήσουν κάθε περιφέρεια τέσσερα παιδιά ηλικίας δέκα έως 17 ετών.

«Τα παιδιά θα έπρεπε να χρησιμοποιούν το ένας τους χέρι για την εκπαίδευσή τους και το άλλο για να κρατάνε όπλο και υπεραμύνονται του Ισλάμ» δήλωσε ένας από τους ανώτερους αξιωματούχους της Αλ Σαχάμπ.

Εκτός από το χρηματικό έπαθλο, οι μικροί συμμετέχοντες δέχτηκαν και βιβλία θρησκευτικού περιεχομένου.

Τα προηγούμενα χρόνια, ο διαγωνισμός οργανωνόταν στο νότιο λιμάνι του Κισμάγιο, ενώ το πρώτο βραβείο περιλάμβανε μεταξύ άλλων και αντιαρματικές ρουκέτες.

Η Αλ Σαχάμπ, η οποία συνδέεται με την Αλ Κάιντα, ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος της νότιας και κεντρικής Σομαλίας. Λόγω, μεταξύ άλλων, της μεγάλης ξηρασίας που έχει πλήξει τη Σομαλία, ορισμένες από αυτές τις περιοχές έχουν χαρακτηριστεί σε κατάσταση λιμού.

Παρόλα αυτά, η Αλ Σαχάμπ απαγορεύει την πρόσβαση σε πολλές διεθνείς οργανώσεις αρωγής, με το πρόσχημα ότι έχουν πολιτικά κίνητρα και ότι υπερβάλλουν για τη σοβαρότητα της ξηρασίας, αφήνοντας εκατοντάδες ανθρώπους να πεθαίνουν αβοήθητοι από πείνα.
NEA

http://nonews-news.blogspot.com/2011/09/blog-post_5656.html



Όσα πρέπει να ξέρετε αν εμπλακείτε σε τροχαίο ατύχημα

 Όσα πρέπει να ξέρετε αν εμπλακείτε σε τροχαίο ατύχημα.




Η ασφάλιση της αστικής ευθύνης έναντι τρίτων από την κυκλοφορία οχημάτων, είναι η πιο διαδεδομένη μορφή ασφάλισης στην Ελλάδα...
Παρ’ όλα αυτά, οι καταναλωτές γνωρίζουν ελάχιστα για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, ενώ διάφορες φήμες που κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα, συμβάλουν στην παραπληροφόρηση και στη περαιτέρω συσκότιση του θέματος.

Στη συνέχεια θα παραθέσουμε ορισμένες βασικές πληροφορίες τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι καταναλωτές:

Υποχρεωτικές καλύψεις

Η ελληνική νομοθεσία υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες τροχοφόρων οχημάτων (αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, γεωργικών ελκυστήρων κλπ) να ασφαλίζονται για την αστική τους ευθύνη έναντι τρίτων από ατυχήματα που θα προκληθούν από τα οχήματα τους.

Δηλαδή ασφαλιζόμαστε υποχρεωτικά για την περίπτωση που θα προκληθεί από υπαιτιότητα μας κάποιο ατύχημα, οπότε η ασφαλιστική μας εταιρεία θα αποζημιώσει τον αναίτιο τρίτο εμπλεκόμενο.
 Σήμερα, το όριο ευθύνης των ασφαλιστικών εταιρειών ανέρχεται για τις Σωματικές Βλάβες σε 750.000 € ανά θύμα και για τις Υλικές Ζημιές σε 750.000 € ανά ατύχημα.
Αν τυχόν προκαλέσουμε ατύχημα όπου οι ζημιές υπερβαίνουν τα ανωτέρω ποσά, τότε θα πρέπει να καλύψουμε από την τσέπη μας το επιπλέον ποσό.

Προαιρετικές καλύψεις

Όλες οι υπόλοιπες καλύψεις που προσφέρονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες, π.χ. κάλυψη κλοπής, φωτιάς, θραύσης κρυστάλλων κλπ., είναι προαιρετικές, δηλαδή αν και είναι πολύ χρήσιμες, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τις συμπεριλάβουμε στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο μας.

Είναι συχνό το φαινόμενο, όταν κάποιος καταναλωτής ζητήσει από τον Ασφαλιστικό του Πράκτορα ή από την Ασφαλιστική του Εταιρεία, να αφαιρεθεί κάποια κάλυψη από το συμβόλαιο (π.χ. ζημιές από καιρικά φαινόμενα) προκειμένου να μειώσει το κόστος, να του απαντάνε ότι αυτό δεν γίνεται διότι οι καλύψεις αυτές είναι μέρος του «πακέτου» και προσφέρονται όλες μαζί.

Ο καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ότι αυτή η απάντηση είναι παραπλανητική και αποσκοπεί στο να διατηρήσει ψηλά τα έσοδα των εταιρειών.

 Όλες οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το συμβόλαιο στις επιθυμίες του καταναλωτή.
Αν δείτε ότι επιμένουν στην άρνηση τους, καλό είναι να απευθύνεστε σε άλλη εταιρεία.
Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πολλές ασφαλιστικές εταιρείες και σίγουρα μπορείτε να βρείτε αυτήν που σας ταιριάζει.

Όροι και εξαιρέσεις

Οι περισσότερες Ασφαλιστικές Εταιρείες δίνουν στους πελάτες τους μόνο μια απλή βεβαίωση ασφάλισης, όπου αναφέρονται ονομαστικά οι καλύψεις καθώς και το γνωστό «σήμα» για να το τοποθετήσουμε στο όχημα μας.

Οι καταναλωτές οφείλουν να ζητούν αντίγραφο των Γενικών και Ειδικών Όρων του Ασφαλιστηρίου Συμβολαίου, έτσι ώστε να γνωρίζουν ακριβώς τι τους προσφέρει η κάθε κάλυψη.

Π.χ. η κάλυψη για κακόβουλες φθορές μπορεί να συνοδεύεται από εξαίρεση για την περίπτωση που η ζημιά στο όχημα μας προκληθεί κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων ή ταραχών.

Έχοντας στα χέρια μας τους Όρους του Συμβολαίου γνωρίζουμε αν οι καλύψεις του Συμβολαίου μας παρέχουν πραγματικό όφελος, ή αν είναι γεμάτες εξαιρέσεις οπότε πληρώνουμε άδικα γι’ αυτές.

Νομική προστασία

Η κάλυψη Νομικής Προστασίας έχει γνωρίσει μεγάλη διάδοση τα τελευταία χρόνια.

 Το περιεχόμενο της είναι το εξής:
 σε περίπτωση που προκληθεί κάποιο ατύχημα με το όχημα μας και θεωρούμε ότι δεν φταίμε εμείς αλλά ο άλλος εμπλεκόμενος, η Ασφαλιστική Εταιρεία θα καλύψει τα δικαστικά έξοδα (αμοιβή δικηγόρου, παράβολα δημοσίου κλπ), προκειμένου να κινηθούμε δικαστικώς και να διεκδικήσουμε την αποζημίωση μας.

Αν συνεργαζόμαστε με κάποιον συγκεκριμένο δικηγόρο, μπορούμε να ζητήσουμε από την Ασφαλιστική μας Εταιρεία να αναλάβει αυτός την υπόθεση.

Αν δεν έχουμε δικηγόρο, η Ασφαλιστική μας Εταιρεία θα μας συστήσει κάποιον.

 Το συμβόλαιο μας θα αναφέρει το όριο κάλυψης, δηλαδή μέχρι ποιο ποσό θα καλύψει η Ασφαλιστική Εταιρεία τα δικαστικά έξοδα (π.χ. μέχρι 3.000 €).
Αν κατά τη διάρκεια της δικαστικής διαμάχης, τα δικαστικά έξοδα ξεπεράσουν αυτό το ποσό, θα υποχρεωθούμε να τα καλύψουμε οι ίδιοι.

Ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα

Στην περίπτωση που κάποιο από τα εμπλεκόμενα οχήματα, δεν είναι ασφαλισμένο (είτε γιατί ο ιδιοκτήτης του αμέλησε να το ασφαλίσει είτε διότι έκλεισε η ασφαλιστική του εταιρεία), τότε το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ, αναλαμβάνει το ρόλο να καλύψει τις ζημιές που τυχόν προκλήθηκαν από υπαιτιότητα του ανασφάλιστου οδηγού.

 Το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ καλύπτει μόνο τις ζημιές που σχετίζονται με τις υποχρεωτικές καλύψεις
 (Αστική Ευθύνη για Υλικές Ζημιές και Σωματικές Βλάβες) και όχι ζημιές που σχετίζονται με τις προαιρετικές καλύψεις (π.χ. Κλοπή).
 Ο αναίτιος οδηγός δεν έχει να φοβάται κάτι αν εμπλακεί σε ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα.

Θα καλέσει την Τροχαία για να καταγραφεί το συμβάν και στη συνέχεια θα επικοινωνήσει με το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ για να κανονίσει την αποζημίωση του, όπως δηλαδή θα έκανε αν το άλλο όχημα ήταν ασφαλισμένο.

Το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ θα καταβάλει αποζημίωση και στη συνέχεια θα στραφεί κατά του ανασφάλιστου οδηγού για να πάρει από αυτόν όποιο ποσό κατέβαλε ως αποζημίωση.

Αν όμως το όχημα ήταν ασφαλισμένο σε Ασφαλιστική Εταιρεία που έκλεισε και δεν είχε περάσει 1 μήνας από την ημέρα που έκλεισε μέχρι την ημέρα του ατυχήματος, τότε το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ δεν δικαιούται να κυνηγήσει τον ανασφάλιστο οδηγό.

Ατύχημα με οδηγό που δεν έχει δίπλωμα ή είναι μεθυσμένος

Πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι αν εμπλακούν σε ατύχημα όπου ο υπαίτιος οδηγός δεν έχει δίπλωμα ή είναι μεθυσμένος (ή είναι υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών), τότε έχουν πρόβλημα και δεν θα αποζημιωθούν.

 Η άποψη αυτή 100% λανθασμένη.

Σε μια τέτοια περίπτωση, θα καλέσουμε την Τροχαία, θα επιμείνουμε να γίνει αλκοτέστ και να καταγραφούν τα αποτελέσματα και θα βεβαιωθούμε ότι στο Δελτίο που θα συντάξει η Τροχαία αναφέρεται ότι ο άλλος οδηγός δεν έχει δίπλωμα.

Στη συνέχεια θα επικοινωνήσουμε με την Ασφαλιστική Εταιρεία του άλλου οδηγού, η οποία οφείλει να μας αποζημιώσει κανονικά. Κατόπιν βέβαια η Ασφαλιστική Εταιρεία που μας αποζημίωσε, θα στραφεί κατά του μεθυσμένου ή χωρίς δίπλωμα πελάτης της και θα διεκδικήσει από αυτόν όποιο ποσό μας κατέβαλε.
Προσοχή:
 το γεγονός ότι κάποιος οδηγός δεν έχει δίπλωμα ή οδηγούσε μεθυσμένος δεν συνεπάγεται αυτομάτως ότι είναι υπεύθυνος για την πρόκληση του ατυχήματος.

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα Δικαστήρια θεώρησαν ότι από τις συνθήκες του ατυχήματος προέκυψε ότι η σύγκρουση προκλήθηκε από τον άλλο (δηλαδή από τον νηφάλιο ή με κανονικό δίπλωμα) οδηγό και η μέθη ή η έλλειψη διπλώματος δεν συνέβαλαν στην πρόκληση του ατυχήματος!

Τι κάνουμε αν εμπλακούμε σε τροχαίο ατύχημα

Η μεγάλη διάδοση στη χρήση των τροχοφόρων οχημάτων, έχει οδηγήσει στο να είναι τα τροχαία ατυχήματα καθημερινό φαινόμενο.


Αν εμπλακούμε σε ατύχημα, ασχέτως αν θεωρούμε ότι φταίμε ή όχι, οφείλουμε να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας και να αποφύγουμε ανώφελες αντιπαραθέσεις.

Καλούμε αμέσως την Τροχαία, το ΕΚΑΒ αν υπάρχουν τραυματίες και τη Φροντίδα Ατυχήματος της Ασφαλιστικής μας Εταιρείας. Αποφεύγουμε να μετακινούμε τα οχήματα από την τελική τους θέση μετά τη σύγκρουση, εκτός αν δημιουργείται κίνδυνος για νέο ατύχημα.

Αν υπάρχουν αυτόπτες μάρτυρες κρατάμε τα στοιχεία τους και ζητάμε να παραμείνουν στο σημείο μέχρι να έρθει η Τροχαία, για να τους καταγράψει και αυτή.

Σημειωτέον ότι η Τροχαία, αν υπάρχουν μόνο υλικές ζημιές, συντάσσει ένα απλό Δελτίο Συμβάντος με ελάχιστες πληροφορίες.

Γι’ αυτό θα πρέπει να επιμείνουμε να καταγραφούν πρόσθετες χρήσιμες λεπτομέρειες, όπως π.χ. οι πινακίδες σήμανσης, η λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών, η ύπαρξη παρανόμως παρκαρισμένων οχημάτων που περιορίζουν την ορατότητα ή εμποδίζουν την ομαλή κυκλοφορία.

 Αν υπάρχουν τραυματισμοί, θα πρέπει να δηλωθούν άμεσα, ακόμη και αν είναι ελαφριοί.

Σε ατυχήματα με τραυματισμούς, η Τροχαία συντάσσει μια πληρέστερη δικογραφία με σχεδιάγραμμα του τόπου του ατυχήματος, λαμβάνει καταθέσεις από τους εμπλεκόμενους και από τους μάρτυρες κλπ.

 Σε κάθε περίπτωση είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι δηλώνουμε και στο τι υπογράφουμε.
 Λαμβάνουμε αντίγραφα όλων των εγγράφων από την Τροχαία.

Καλό είναι να συμβουλευόμαστε δικηγόρο, ο οποίος θα μας καθοδηγήσει στις περιπτώσεις που τα πράγματα δεν εξελίσσονται ομαλά.

Τέλος, δεν πρέπει να απογοητευόμαστε αν δούμε ότι η Ασφαλιστική Εταιρεία του υπαίτιου οδηγού αρνείται να μας αποζημιώσει.

 Η προσφυγή στα Δικαστήρια πρέπει να είναι η τελευταία μας επιλογή, αλλά δυστυχώς κάποιες φορές είναι και η μόνη επιλογή για να αποζημιωθούμε.(Επιμέλεια: Ανδρέας Ε. Λιανέρης, Δικηγόρος Αθηνών)

http://parapona-rodou.blogspot.com/2011/08/blog-post_31.html