Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ των ΕΡΠΕΤΟΕΙΔΩΝ ως ΣΗΜΕΡΑ

Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ των ΕΡΠΕΤΟΕΙΔΩΝ ως ΣΗΜΕΡΑ




Πολλά έχουν ειπωθεί για την γενιά των ερπετών ή ερπετοειδών που από την απαρχή της ανθρώπινης προϊστορίας κυριαρχούν ή/και ελέγχουν κρυφά τον πλανήτη μας και, φυσικά, τους ανθρώπους, έως σήμερα.
Μάλιστα, πατέρας της συνωμοσιολογικής θεωρίας που θέλει αυτά τα ερπετά να μπορούν να μεταμορφώνονται σε ανθρώπους –πολιτικούς, κυρίως, όπως ο Μπους, η Θάτσερ, ο Ομπάμα, κλπ– θεωρείται ο David Icke.
 Είναι οι Δρακονιανοί που θέλουν να κατακτήσουν τον πλανήτη μας σε βάρος των Ανδρομέδιων.
Μπορεί σαν θεωρία να φαίνεται εξαιρετικά υπερβολική, αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς, υπάρχουν πέτρινοι μάρτυρες που, μέσα από την σιωπή τους, φαίνεται να λένε πάρα πολλά.
 Ωστόσο, δεν είναι εύκολο να μαντέψουμε σε ποιες από όλες τις παρακάτω περιπτώσεις, τα ερπετά-δράκοι και λοιπά ερπετοειδή είναι εχθροί του ανθρώπου και κυριαρχούν επάνω στον άνθρωπο ή πρόκειται για φιλικά όντα ή σύμβολα.
Ανάλογα με τις εποχές, τον πολιτισμό, την μόρφωση και την αντίληψη, το ερπετό συμβολίζει την σοφία και την γνώση, όπως του Ασκληπιού ή του Ερμή στο Κηρύκειο. 
Άλλοτε συμβολίζει κάτι το απεχθές και ύπουλο. 
Άραγε, αυτός ο διαχωρισμός ισχύει και για το ερπετοειδές;
 Ή μήπως είναι πάντα εχθρικό;
Πάντως, υπάρχει μεγάλη και, μάλιστα, πολύ στενή σχέση μεταξύ ορισμένων ερπετών και των περισσότερων αρχαίων θεοτήτων, είτε σαν απλή σχέση, είτε αυτά τα δύο ταυτίζονται, είτε το ένα εμπεριέχεται στο άλλο οπότε και απεικονίζονται μισά-μισά: μισοί άνθρωποι και μισά ερπετά.
Μέσα από τις φωτογραφίες που ακολουθούν θα κάνουμε ένα ταξίδι σε ολόκληρο τον κόσμο από τα πανάρχαια χρόνια ως σήμερα.






Βρέθηκαν στην Μεσοποταμία, στο Ιράκ και χρονολογούνται μεταξύ 5000-4500 π.Χ.


Από μουσείο στο Όσλο της Νορβηγία



Σουμερική θεότητα



Ο ερπετοειδής αιγυπτιακός θεός Sobek.





Βρέθηκε πάνω σε ένα βράχο στην Αυστραλία και υπάρχει σε κάθε μύθο των Αβοριγίνων. Σχετίζεται με το πιο πολύτιμο αγαθό της ζωής, τα νερά. Δεν φαίνεται να έχει άμεση, αλλά, ούτε και έμμεση σχέση με τα ερπετά και ερπετοειδή. Ωστόσο θυμίζει έντονα την φιγούρα της Αιγυπτιακής Νουτ:





Νουτ, θεά του θανάτου και κατ’ επέκταση της ανάστασης αφού ο Φαραώ έμπαινε στο σώμα της γι’ αυτό το λόγο.

Παρατηρήστε πως η φιγούρα κάτω από την Νουτ έχει φιδίσιο κεφάλι.





Βλέπουμε το αρχαιότερο, χρονολογικά (1200 π.Χ.), ερπετοειδές στην Μέση Αμερική. 
Περιοχή La Venta. Προϊόν της μυθολογίας-θρησκείας των Ολμέκων. 
Άραγε, πρόκειται για ένα γλυπτό στο οποίο το ερπετό έχει στην αγκαλιά του έναν άνθρωπο ή έναν άνθρωπο ενσωματωμένο μέσα στο ερπετό σαν να το γεννάει, όπως στην επόμενη εικόνα;





Ένα γλυπτό που κοσμεί το Κολέγιο της Οξφόρδης. 
Βλέπουμε ένα ερπετοειδές μέσα από το οποίο βγαίνει ή γεννιέται μία θηλυκή φιγούρα (μάλλον δεν είναι γυναίκα, καθώς το πρόσωπο μοιάζει κάπως ανθρώπινο αλλά στα πόδια έχει οπλές)
 ή μήπως αυτή η οντότητα ελέγχεται από το ερπετό;





Το «Άσπρο Φίδι», είναι μία από τις πολλές παραδόσεις που ακούγονται στην Κίνα. Εδώ βλέπουμε ένα ερπετοειδές με κεφάλι γυναίκας και σώμα φιδιού σε ηγετική θέση να δίνει εντολές ή να παίρνει συμβουλές.





Στην Ινδία υπάρχει μία παράδοση που μιλάει για γάμους ερπετών και ανθρώπων.
 Μάλιστα στο Nagpure City τιμούν ακόμα αυτές τις «ενώσεις», οι ηλικίες των οποίων φτάνουν ή και ξεπερνούν τα όρια της ανθρώπινης προϊστορίας.







Η συγκεκριμένη φωτογραφία τραβήχτηκε κοντά στην Safaniya του Ανατολικού Province.
 Σύμφωνα με την αγγλική λεζάντα της φωτογραφίας
 (αν είναι αυθεντική) υπάρχουν περισσότερα από 3.500 χιλιάδες παρόμοια είδη στην περιοχή Tanajib.





Ο τίτλος αυτού που βλέπουμε είναι «Ο Υιός του ανθρώπου πρέπει να υψωθεί όπως και το φίδι».





Ανάλογη της προηγούμενης είναι και αυτή η μυσταγωγική απεικόνιση.



Σε αυτόν τον πίνακα βλέπουμε ένα ερπετοειδές να δίνει ή να κρατά κάποιο βιβλίο σε καθολικό θρησκευτικό ηγέτη.





Η Lakshmi, ινδική θεά της ευημερίας, του πλούτου, του φωτός, της γονιμότητας, της γενναιοδωρίας και του κουράγιου. Προστατεύεται από μία «ασπίδα» από φίδια, όπως και ο Βούδας:





Ο Βούδας και το φίδι βασιλέας Mucalinda





Στον βουδισμό έχουμε εικόνες μισών ανθρώπων και μισών ερπετών.









Βρίσκεται στην Piazza Duomo, στο Μιλάνο της Ιταλίας. 
Ένα ερπετό που καταπίνει έναν άνθρωπο. 
Ανάλογη είναι και η επόμενη εικόνα σε αρχαιοελληνικό αγγείο, όπου το ερπετό τρώει τον Ιάσωνα μπροστά στα μάτια της Μήδειας:



Ποιος μυστικός συμβολισμός κρύβεται σε αυτή την κατάποση, αφού όπως ξέρουμε ο Ιάσωνας δραπέτευσε ενώ έκλεψε και το χρυσόμαλλο δέρας;





Η Μέδουσα Γοργώ, από την μετώπη ναού στην Κέρκυρα, η οποία Γοργώ, όπως γνωρίζουμε από την μυθολογία μας είχε φίδια αντί για μαλλιά, κατά την μεταμόρφωσή της από την θεά Αθηνά.







Ο Κέκροπας, γέννημα της Αττικής γης, ήταν μια χθόνια θεότητα αλλά, και ερπετοειδές. 
Από την μέση και πάνω ήταν άνθρωπος, ενώ από την μέση και κάτω ήταν ερπετό-φίδι.
 Ήταν ο πρώτος βασιλιάς της Αθήνας στην οποία έδωσε αρχικά το όνομά του, Κεκροπία. 
Οι πρώτοι νόμοι θεσπίστηκαν από αυτόν και ήταν αυτός που επινόησε την γραφή και υποστήριξε την μονογαμία.
Άλλος βασιλιά της Αθήνας ήταν ο Εριχθόνιος 
(μισός άνθρωπος και μισός ερπετό, ή ολόκληρος ένα φίδι), 
γιος της Αθηνάς και του Ήφαιστου.
Κατοπινός βασιλιάς ήταν ο Ερεχθέας τον οποίο πολλοί ταυτίζουν με τον Εριχθόνιο, ημι-ερπετό και αυτός.
 Μεγάλωσε στην Ακρόπολη, στο Ερεχθείο.
Όπως είπαμε και αρχικά, δυστυχώς, μας λείπουν οι γνώσεις για να μπορέσουμε να αποφανθούμε για κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Δεν μπορεί όλα τα ερπετά ή ερπετοειδή που συναντήσαμε ως τώρα (δεν πρέπει να ξεχνάμε του Κινέζους Δράκους Βασιλείς
 και πόσα άλλα ακόμα…) να μπουν στο τσουβάλι των επίβουλων επικυρίαρχων, μα ούτε και όλα μπορούμε να τα θεωρήσουμε αθώα…
diadrastiko











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου