Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

«ΦΩΤΙΑ» ΣΤΗΝ ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ Γεμίζουν ανακριτές τα στρατηγεία της κάθαρσης


«ΦΩΤΙΑ» ΣΤΗΝ ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ 
 Γεμίζουν ανακριτές τα στρατηγεία της κάθαρσης

Οι ειδικοί δικαστικοί λειτουργοί μελετούν τις ογκωδέστα-τες δικογραφίες προκειμένου μέσα στους επόμενους μήνες να ολοκληρωθεί η διερεύνηση τόσο των νέων όσο και άλλων υποθέσεων που εκκρεμούσαν επί χρόνια

Γεμίζουν ανακριτές τα στρατηγεία της κάθαρσης
Επιχείρηση... «καθαρά χέρια» έχει στηθεί στον δεύτερο όροφο του κτιρίου 6 της Ευελπίδων, όπου βρίσκεται το... στρατηγείο τεσσάρων ειδικών για τη διαφθορά ανακριτών, με προοπτική να γίνουν επτά και στη συνέχεια πολλοί περισσότεροι...
Οι τέσσερις -μέχρι στιγμής- Ελληνες «Ντι Πιέτρο», οι οποίοι στα πρότυπα του Ιταλού πρώην εισαγγελέα, που έγινε σύμβολο της δικαστικής κάθαρσης στη γειτονική χώρα, θα προσπαθήσουν -σε χρόνο εξπρές- να διερευνήσουν «δύσοσμες» υποθέσεις οικονομικών σκανδάλων που φέρονται να έχουν τελεστεί σε βάρος του Δημοσίου, με πρωταγωνιστές στις περισσότερες από αυτές στελέχη του ίδιου του Δημοσίου!
Ο νέος Νόμος 4022/2011, για την «Εκδίκαση πράξεων διαφθοράς πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων, υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος δημοσίου συμφέροντος», που προβλέπει ότι πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων μηνών από ειδικούς ανακριτές
 (που έχουν αυξημένες δικαιοδοσίες) η δικαστική διερεύνηση υποθέσεων διασπάθισης δημοσίου χρήματος, έχει βάλει...φωτιές στο κτίριο 6 της Ευελπίδων. 
Εκεί έχουν μεταφερθεί όγκοι δικογραφιών που εκκρεμούσαν επί χρόνια σε άλλα ανακριτικά γραφεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», οι αρμόδιοι αναζητούν χώρους στο ίδιο κτίριο για να στεγάσουν ακόμη τρεις ειδικούς ανακριτές, μέχρι να ληφθεί απόφαση για να γίνουν ακόμη περισσότεροι, αφού ο ποινικός χάρτης διαφθοράς καταλαμβάνει όλο και περισσότερο έδαφος στη Δικαιοσύνη.
Η υπόθεση του πρώην υπουργού Ακη Τσοχατζόπουλου, που κατηγορείται ως αρχηγός εγκληματικής οργάνωσης μέσω της οποίας διακινήθηκαν και νομιμοποιήθηκαν μίζες εκατομμυρίων, οι οποίες δόθηκαν για τις συμβάσεις των εξοπλιστικών προγραμμάτων TOR-M1 και τα υποβρύχια, είναι μία από τις υποθέσεις διαφθοράς την οποία χειρίζεται ο ειδικός ανακριτής Γαβριήλ Μαλλής.
Γεμίζουν ανακριτές τα στρατηγεία της κάθαρσης
Οπως είπαν δικαστικές πηγές στο «Εθνος της Κυριακής», «οι υποθέσεις οικονομικών σκανδάλων σε βάρος του Δημοσίου, οι οποίες θα διερευνηθούν από ειδικούς ανακριτές, συνθέτουν τον? χάρτη διαφθοράς της χώρας»! 
Μεταξύ των υποθέσεων που διερευνώνται από ανακριτές διαφθοράς είναι:
  • H υπόθεση του πρώην ειδικού γραμματέα του ΣΔΟΕ Γιάννη Καπελέρη, που διώκεται, με παραγγελία του οικονομικού εισαγγελέα Γρηγόρη Πεπόνη, για το αδίκημα της απιστίας περί την υπηρεσία, με την επιβαρυντική περίσταση της ιδιαίτερα μεγάλης αξίας της πράξης, βάσει του Νόμου 1608/50 περί καταχραστών του Δημοσίου. 
  • Αφορά το πάγωμα προστίμων που επιβλήθηκαν για λαθρεμπόριο καυσίμων σε επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαίου θέρμανσης, οι οποίες καθυστέρησαν να ενημερώσουν το σύστημα «Ηφαιστος».
    A. TΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Κατηγορείται για διακίνηση και νομιμοποίηση «μαύρου» χρήματος από μίζες για τη σύναψη συμβάσεων εξοπλιστικών προγραμμάτων.
    A. TΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
    Κατηγορείται για διακίνηση και νομιμοποίηση «μαύρου» χρήματος από μίζες για τη σύναψη συμβάσεων εξοπλιστικών προγραμμάτων.
  • Υποθέσεις που αφορούν συμβάσεις για εξοπλιστικά προγράμματα και προμηθειών του Στρατού.
  •  Σε αυτές συγκαταλέγονται καταγγελίες για «ύποπτες πληρωμές», καθώς και κινήσεις προς υπεράκτιες εταιρείες της Καραϊβικής και της Κύπρου σχετικά με την υπόθεση του εκσυγχρονισμού των έξι φρεγατών από την Ολλανδία. Επίσης, η περίπου 500.000 σελίδων δικογραφία για την υπόθεση προμήθειας των αρμάτων μάχης τύπου Leopard-2, που ξανάνοιξε εννέα χρόνια μετά την πρώτη διερεύνηση ύστερα από τις καταγγελίες του πρώην γενικού διευθυντή αμυντικών εξοπλισμών και επενδύσεων του υπουργείου Εθνικής Αμυνας Ευάγγελου Βασιλάκου περί πλουτισμού κάποιων από τους εξοπλισμούς.
  • Η υπόθεση της χρηματοδότησης υπερτιμολογημένων εκδηλώσεων των συνδικαλιστικών οργανώσεων, πολλές από τις οποίες - αν και πληρώθηκαν, είτε δεν έγιναν ποτέ, είτε δεν ολοκληρώθηκαν, στην οποία είναι κατηγορούμενοι σε βαθμό κακουργήματος μέλη διοικήσεων της ΔΕΗ, συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ αλλά και στελέχη του Οργανισμού Κοινωνικών Εκδηλώσεων (ΟΚΔΕ) της επιχείρησης, που αφορούν διασπάθιση εκατομμυρίων ευρώ τη δεκαετία 1999-2010.
    Γ. ΚΑΠΕΛΕΡΗΣ O πρώην ειδικός γραμματέας του ΣΔΟΕ κατηγορείται για απιστία περί την υπηρεσία (πάγωμα προστίμων που επιβλήθηκαν για λαθρεμπόριο καυσίμων)
    Γ. ΚΑΠΕΛΕΡΗΣ
    O πρώην ειδικός γραμματέας του ΣΔΟΕ κατηγορείται για απιστία περί την υπηρεσία (πάγωμα προστίμων που επιβλήθηκαν για λαθρεμπόριο καυσίμων)
  • Η θηλυκή... συμμορία των πέντε υπαλλήλων του ΙΚΑ, που μαζί με τους συζύγους δύο εξ αυτών κατηγορούνται για την υπόθεση της κομπίνας με τα επιδόματα, μέσω της οποίας είχαν αποκτήσει πολυτελείς βίλες με πισίνες και ακριβά αυτοκίνητα από χρήματα του ελληνικού Δημοσίου. Αντιμετωπίζουν βαρύτατες κατηγορίες για 5 κακουργήματα, μεταξύ των οποίων για απάτη και πλαστογραφία σε βάρος του Δημοσίου, εγκληματική οργάνωση και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
  • Εκτός από τους επτά βασικούς κατηγορούμενους, εκτιμάται ότι στο κύκλωμα, το οποίο δρούσε από το 2003, συμμετείχαν και περίπου 500 ασφαλισμένοι, μεταξύ των οποίων συγγενείς, κουμπάροι και φίλοι των φερόμενων ως πρωταγωνιστών της υπόθεσης.
ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ
Εκτός από τον κ. Γαβριήλ Μαλλή, που χειρίζεται την υπόθεση του Ακη Τσοχατζόπουλου, οι άλλοι τρεις ειδικοί ανακριτές είναι οι κ. Σαριώτης, Γεωργουλέας και Παπακώστας, οι οποίοι θα βάλουν στο μικροσκόπιο πολλές από τις εκκρεμείς υποθέσεις διασπάθισης δημοσίου χρήματος, που αφορούν κακουργηματικού χαρακτήρα πράξεις, ορισμένες από τις οποίες είναι πρόσφατες και άλλες φέρονται να έχουν τελεστεί σε βάθος δεκαετίας ή και σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

ΓΕΝΟΠ... ΧΛΙΔΗ Mέλη διοικήσεων της ΔΕΗ , συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ και στελέχη του ΟΔΚΕ κατηγορούνται για διασπάθιση εκατομμυρίων ευρώ την περίοδο 1999 - 2010.
ΓΕΝΟΠ... ΧΛΙΔΗ
Mέλη διοικήσεων της ΔΕΗ , συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ και στελέχη του ΟΔΚΕ κατηγορούνται για διασπάθιση εκατομμυρίων ευρώ την περίοδο 1999 - 2010.
ΑΛΛΕΣ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΖΗΜΙΩΣΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Παράνομες προμήθειες και διακίνηση καθώς και «ξέπλυμα μαύρου χρήματος» στον στενό αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχουν εντοπιστεί από τις ανακριτικές αρχές και αναμένεται η παραπομπή τους στη δικαιοσύνη.
Ειδικότερα, στα χέρια των αρχών βρίσκονται και εξετάζονται υποθέσεις που αφορούν ζημιές που έχει υποστεί ο ΟΠΑΠ από ανύπαρκτες πληρωμές «κερδισμένων» ποσών, παράνομες προμήθειες στα νοσοκομεία, αλλά και καταχρήσεις κοινοτικών κονδυλίων από τα διάφορα προγράμματα που δόθηκαν στη χώρα μας.
Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΚΑ Κατηγορείται για απάτη και πλαστογραφία σε βάρος του Δημοσίου, εγκληματική οργάνωση και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος για τα παράνομα επιδόματα που ενέκριναν... με το αζημίωτο.
Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΚΑ
Κατηγορείται για απάτη και πλαστογραφία σε βάρος του Δημοσίου, εγκληματική οργάνωση και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος για τα παράνομα επιδόματα που ενέκριναν... με το αζημίωτο.
Επίσης, έχουν σχηματιστεί δικογραφίες ακόμα και 
για παράνομες προσλήψεις στο Δημόσιο, αλλά και 
για πλαστές βεβαιώσεις αναπηρίας βάσει των οποίων εισπράχτηκαν τεράστια ποσά. 
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη σχηματιστεί οι σχετικές δικογραφίες, οι οποίες προέρχονται είτε από καταγγελίες είτε από αυτεπάγγελτες έρευνες των ανακριτών για υποθέσεις που πτυχές τους έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα προηγούμενα χρόνια. Οι υποθέσεις όμως που εξετάζονται από τη δικαιοσύνη δεν σταματούν στις συγκεκριμένες πηγές διαφθοράς, αλλά εκτείνονται και σε άλλους τομείς όπου πρωταγωνιστές ήταν στελέχη του Δημοσίου.
ΜΑΙΡΗ ΜΠΕΝΕΑ

Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Οδηγός για την Ελλάδα η Siemens και ο... Καβαλιέρε
Μεταξύ των υποθέσεων που έχουν στα χέρια τους και εξετάζουν οι Αρχές, είναι και κάποιες που αφορούν ζημιές που έχει υποστεί ο ΟΠΑΠ από ανύπαρκτες πληρωμές «κερδισμένων» ποσών.
Μεταξύ των υποθέσεων που έχουν στα χέρια τους και εξετάζουν οι Αρχές, είναι και κάποιες που αφορούν ζημιές που έχει υποστεί ο ΟΠΑΠ από ανύπαρκτες πληρωμές «κερδισμένων» ποσών.
Οι υποθέσεις διαφθοράς που ταλανίζουν την ελληνική Δικαιοσύνη αποτελούν αντικείμενο ειδικής μέριμνας και σε άλλες χώρες. 
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η υπόθεση της Siemens στη Γερμανία. 
Παρότι η Εισαγγελία του Μονάχου δεν διαθέτει κεντρική υπηρεσία καταπολέμησης της διαφθοράς, στην περίπτωση της Siemens δημιουργήθηκε ειδικό τμήμα με 15 νομικούς, οι οποίοι ασχολούνταν αποκλειστικά και μόνο με αυτή την υπόθεση. 
Το τμήμα αυτό ήταν το μεγαλύτερο που έχει λειτουργήσει ποτέ σε όλη τη Γερμανία. 
Τα περισσότερα ομόσπονδα κρατίδια διαθέτουν δική τους υπηρεσία καταπολέμησης της διαφθοράς, που υπάγεται στις κατά τόπους εισαγγελίες, και έχουν στη διάθεσή τους ειδικούς συνεργάτες προκειμένου να επιτυγχάνουν την ταχύτερη ολοκλήρωση των διαδικασιών.
Στην Ιταλία,ξεχωρίζει η υπόθεση που είναι γνωστή ως «καθαρά χέρια».
 Ξεκίνησε το 1992, όταν ο εισαγγελέας Αντόνιο ντι Πιέτρο άρχισε να ερευνά περιπτώσεις δωροδοκίας στον πολιτικό κόσμο, που σύντομα άρχισε να απασχολεί σχεδόν αποκλειστικά τις εισαγγελίες σε όλη την Ιταλία και κατέληξε στην ανατροπή της πολιτικής τάξης. 
Λίγο αργότερα το κοινοβούλιο θέλησε να θεσπίσει έναν υψηλό επίτροπο που θα χειρίζεται μαζί με την ομάδα του υποθέσεις διαφθοράς στην πολιτική και τον επιχειρηματικό κόσμο. 
Τελικά ο Μπερλουσκόνι δημιούργησε τον θεσμό κατά τη δεύτερη θητεία του το 2003, για να τον καταργήσει το 2008 με την αιτιολογία του κόστους στον ιταλικό προϋπολογισμό. 
Διόλου τυχαία, βέβαια, ο Καβαλιέρε αντιμετώπιζε ο ίδιος κατηγορίες για διαφθορά.
Ειδική υπηρεσία και στην Αυστρία
Ειδική Εισαγγελία που καταπολεμά τη διαφθορά υπάρχει και στην Αυστρία, που συνεργάζεται με την αρμόδια κρατική υπηρεσία, η οποία συστήθηκε το 2010. 
Η ειδική Εισαγγελία έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται τις υποθέσεις με μεγάλη αυτονομία, χωρίς να περνάει από όλα τα γρανάζια της γραφειοκρατίας, με στόχο να υπάρχουν άμεσα αποτελέσματα.
Μ. Αδαμίδου







Εκδίκαση πράξεων διαφθοράς πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων, υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος δημοσίου συμφέροντος


Εκδίκαση πράξεων διαφθοράς πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων, υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος δημοσίου συμφέροντος


Ολοκλήρωση της Δημόσιας Διαβούλευσης

Την 24η Ιουλίου 2011 ολοκληρώθηκε με επιτυχία η δημόσια διαβούλευση 
για την επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, 
Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την «εκδίκαση πράξεων διαφθοράς πολιτικών και κρατικών αξιωματούχων, υποθέσεων μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος και μείζονος δημοσίου συμφέροντος».
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ευχαριστεί θερμά τους πολίτες για τη συμμετοχή και τα ενδιαφέροντα σχόλιά τους, τα οποία ήδη επεξεργάζεται.
Με νεότερη ανακοίνωση το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θα ενημερώσει για τις τροποποιήσεις που θα γίνουν στο σχέδιο νόμου με αφορμή τις παρατηρήσεις και τις απόψεις όσων συμμετείχαν στη δημόσια ανοιχτή διαβούλευση.
Μιλτιάδης Παπαϊωάννου
Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας
& Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων



Άρθρο 1 Πεδίο εφαρμογής του νόμου

1. Κακουργήματα τα οποία διαπράττουν υπουργοί ή υφυπουργοί κατά τη διάρκεια της θητείας τους επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους ανακρίνονται και εκδικάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού, ακόμη και αν οι υπαίτιοι έχουν παύσει να φέρουν την ιδιότητα αυτή.
2. Με τις ίδιες διατάξεις ανακρίνονται και εκδικάζονται:
 α) κακουργήματα τα οποία διαπράττουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ή επωφελούμενοι από την ιδιότητά τους, γενικοί και ειδικοί γραμματείς Υπουργείων, διοικητές, υποδιοικητές ή πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το κράτος, καθώς και αιρετά μονοπρόσωπα όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και
 β) κακουργήματα ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος.
3. Ο χαρακτηρισμός της υπόθεσης ως ιδιαίτερα μεγάλου κοινωνικού ενδιαφέροντος ή μείζονος δημοσίου συμφέροντος γίνεται με πράξη από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, στον οποίο απευθύνεται ο αρμόδιος εισαγγελέας αμέσως μόλις λάβει τη μήνυση, την έγκληση ή την αναφορά.

Άρθρο 2 Ποινική δίωξη – Ανάκριση

1. Ο εισαγγελέας όταν λάβει τη μήνυση, την έγκληση ή την αναφορά, για την τέλεση πράξης του προηγούμενου άρθρου, ενεργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 43 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και ασκεί την ποινική δίωξη παραγγέλλοντας ανάκριση. 
Μπορεί να διαταχθεί και προκαταρκτική εξέταση, η οποία διενεργείται αποκλειστικά από εισαγγελέα πρωτοδικών και ολοκληρώνεται μέσα σε προθεσμία δύο μηνών.
2. Η ανάκριση ενεργείται από ανακριτή, ο οποίος ορίζεται ειδικά γι’ αυτή, από το όργανο που διευθύνει το δικαστήριο. 
Σε δυσχερείς υποθέσεις, μπορεί να ορισθούν επιπλέον μέχρι δύο ανακριτές και μέχρι ένας εισαγγελέας για να γνωμοδοτεί και προτείνει στα ανακύπτοντα δικονομικά ζητήματα. 
Η ανάκριση διενεργείται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα και ολοκληρώνεται μέσα σε προθεσμία τεσσάρων μηνών.
3. Οι δικαστικοί λειτουργοί των προηγούμενων παραγράφων απαλλάσσονται όλων των άλλων καθηκόντων τους και υποστηρίζονται στο έργο τους από αριθμό γραμματέων και ειδικών επιστημόνων ή πραγματογνωμόνων που κρίνεται αναγκαίος για την ολοκλήρωση της ανακριτικής διαδικασίας μέσα στον προβλεπόμενο γι’ αυτήν χρόνο.
 Τους γραμματείς και ειδικούς επιστήμονες ή πραγματογνώμονες ορίζει ο εισαγγελέας εφετών που έχει την ανώτατη διεύθυνση της ανάκρισης.
4. Η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και ο Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος (άρθρο 17 Α του ν. 2523/1997, όπως προστέθηκε με το άρθρο 2 του ν. 3943/2011) παρέχουν στους ως άνω δικαστικούς λειτουργούς κάθε στοιχείο που τους ζητείται και κάθε άλλη συνδρομή. 
Την ίδια υποχρέωση έχει και κάθε δημόσιος λειτουργός ή υπάλληλος, καθώς και όλοι οι δημόσιοι οργανισμοί και αρχές.
5. Ο ανακριτής και ο εισαγγελέας πλημμελειοδικών μπορούν να διατάξουν με αιτιολογημένη διάταξή τους την άρση του φορολογικού, τραπεζικού, χρηματιστηριακού και κάθε είδους απορρήτου.
 Η διάταξη πρέπει να αναφέρει το πρόσωπο που έχει σχέση με την ερευνώμενη υπόθεση και να περιέχει το ακριβές χρονικό διάστημα για το οποίο ισχύει η άρση, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα μήνα.
 Όταν κρίνεται ότι η άρση πρέπει να διαρκέσει πέραν αυτού, ο ανακριτής ή ο εισαγγελέας υποχρεούνται να εισαγάγουν το ζήτημα στο οικείο δικαστικό συμβούλιο, διαφορετικά η ισχύς της διάταξης παύει αυτοδικαίως με τη λήξη του μήνα.
6. Ο ανακριτής, με σύμφωνη γνώμη του εισαγγελέα, μπορεί να απαγορεύσει την κίνηση κάθε είδους λογαριασμών, τίτλων ή χρηματοπιστωτικών προϊόντων που τηρούνται σε πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, καθώς και το άνοιγμα των θυρίδων θησαυροφυλακίου του κατηγορουμένου, έστω και κοινών οποιουδήποτε είδους με άλλο πρόσωπο, όταν υπάρχουν βάσιμες υπόνοιες ότι οι λογαριασμοί, οι τίτλοι, τα χρηματοπιστωτικά προϊόντα ή οι θυρίδες περιέχουν χρήματα ή πράγματα που προέρχονται από την τέλεση του ερευνώμενου εγκλήματος.
 Από την απαγόρευση εξαιρούνται λογαριασμοί και ποσά τα οποία είναι αναγκαία για την κάλυψη των γενικότερων δαπανών διαβίωσης του κατηγορουμένου και της οικογένειας του, των εξόδων για τη νομική του υποστήριξη και των βασικών εξόδων για τη διατήρηση των δεσμευμένων ως άνω στοιχείων. 
Η διάταξη του ανακριτή επέχει θέση έκθεσης κατάσχεσης και επιδίδεται στον κατηγορούμενο και στο διευθυντικό στέλεχος του πιστωτικού ιδρύματος ή του χρηματοπιστωτικού οργανισμού. 
Σε περίπτωση κοινών λογαριασμών, τίτλων, χρηματοπιστωτικών προϊόντων ή κοινής θυρίδας η διάταξη επιδίδεται και στον τρίτο. Η απαγόρευση ισχύει από τη χρονική στιγμή της επίδοσης της διάταξης του ανακριτή στο πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό. 
Από τότε απαγορεύεται το άνοιγμα της θυρίδας και είναι άκυρη έναντι του Δημοσίου εκταμίευση χρημάτων από το λογαριασμό ή εκποίηση τίτλων ή χρηματοπιστωτικών προϊόντων. 
Ο κατηγορούμενος και ο τρίτος δικαιούνται να ζητήσουν την άρση της διάταξης του ανακριτή, με αίτηση που απευθύνεται προς το δικαστικό συμβούλιο και κατατίθεται στον ανακριτή ή τον εισαγγελέα, μέσα σε δέκα ημέρες από την επίδοση σε αυτόν της διάταξης.
 Στη σύνθεση του συμβουλίου, που κρίνει την αίτηση, δεν μετέχει ο ανακριτής.
 Η υποβολή της αίτησης και η προθεσμία της δεν αναστέλλουν την εκτέλεση της διάταξης. 
Η διάταξη ανακαλείται αν προκύψουν νέα στοιχεία.
7. Η υπόθεση χωρίζεται για όσους δεν έχουν την ιδιότητα των προσώπων του άρθρου 1, αν τούτο επιβάλλεται από την ανάγκη εμπρόθεσμης αποπεράτωσης της ανάκρισης.


Άρθρο 3 Περάτωση της ανάκρισης

Στα εγκλήματα που προβλέπονται στο άρθρο 1, η περάτωση της κύριας ανάκρισης κηρύσσεται από το συμβούλιο των εφετών με βούλευμα.  
Για το σκοπό αυτό η δικογραφία διαβιβάζεται αμέσως μετά την τελευταία ανακριτική πράξη στον εισαγγελέα εφετών, ο οποίος, μέσα σε προθεσμία ενός μήνα, την εισάγει με πρότασή του στο συμβούλιο εφετών, το οποίο, μέσα σε προθεσμία ενός μήνα, αποφαίνεται αμετακλήτως, είτε να μη γίνει κατηγορία είτε εκδίδοντας παραπεμπτικό βούλευμα, ακόμη και για τα συναφή πλημμελήματα ή κακουργήματα, ανεξαρτήτως της βαρύτητας των τελευταίων ή εάν για αυτά προβλέπεται διαφορετικός τρόπος περάτωσης της ανάκρισης, και όταν από την έρευνα της ουσίας της υπόθεσης κρίνει ότι δεν θεμελιώνεται προβλεπόμενο από το άρθρο 1  έγκλημα.α


Άρθρο 4 Αρμόδιο δικαστήριο

1. Αρμόδιο δικαστήριο για την εκδίκαση των πράξεων του άρθρου 1 είναι το τριμελές εφετείο.
2. Στις άνω  υποθέσεις ο ορισμός δικασίμου από τον αρμόδιο εισαγγελέα γίνεται υποχρεωτικά κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, σε ημέρα που δεν απέχει περισσότερο από δύο μήνες από την διαβίβαση σε αυτόν των εγγράφων.


Άρθρο 5

1. Κατά την εκδίκαση των υποθέσεων του άρθρου 1 δεν επιτρέπεται η χορήγηση αναβολής.
2. Σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις, το δικαστήριο μπορεί να διατάξει τη διακοπή της δίκης για δεκαπέντε το πολύ ημέρες. 
Αν μετά τη διακοπή, δεν μπορεί να συνεχισθεί η δίκη για οποιοδήποτε λόγο, αναβάλλεται και προσδιορίζεται σε ημέρα που δεν απέχει περισσότερο από δύο μήνες.
3. Εφόσον ασκηθεί έφεση, η υπόθεση εισάγεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα στο αρμόδιο δευτεροβάθμιο δικαστήριο και ορίζεται δικάσιμος από τον αρμόδιο εισαγγελέα σε ημέρα που δεν απέχει περισσότερο από δύο μήνες από την διαβίβαση σε αυτόν των εγγράφων.


Άρθρο 6

Αυτοτέλεια διαδικασίας

1. Η  ενώπιον της Βουλής σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος διαδικασία δεν εμποδίζει την πρόοδο της ανάκρισης, της διαδικασίας στο ακροατήριο και της έκδοσης απόφασης σύμφωνα με τον παρόντα νόμο.
2. Οι διατάξεις των άρθρων 2, 3, 4 και 5 του παρόντος, εφαρμόζονται αναλόγως και στην περίπτωση  του άρθρου 29 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.


Άρθρο 7


Τελικές διατάξεις

 Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται διαφορετικά 
στο νόμο αυτόν εφαρμόζονται 
οι  διατάξεις του Ποινικού Κώδικα 
και του Κώδικα Ποινικού