Υπουργείο Οικονομικών: Οι ΔΟΥ οφείλουν να παραλαμβάνουν κάθε έγγραφο και να εκδίδουν αριθμό πρωτοκόλλου (απάντηση σε ερώτημά μας)
Πριν από μερικές εβδομάδες, φορολογούμενη που θέλησε να υποβάλει ενδικοφανή προσφυγή κατά του εκκαθαριστικού σημειώματος που αφορούσε τη φορολογία εισοδήματός της, αντιμετώπισε την αγενή (και παράνομη) στάση του Προϊσταμένου Εισοδήματος της ΔΟΥ Αμαρουσίου, ο οποίος αρνήθηκε να παραλάβει την προσφυγή. Την ίδια αντιμετώπιση είχε και την επομένη. Και αυτό, παρά την επίκληση από τη φορολογούμενη των νόμων που τον υποχρέωναν να παραλάβει την προσφυγή και να χορηγήσει άμεσα απόδειξη παραλαβής (αριθμό πρωτοκόλλου).
Για το ζήτημα αυτό, διαμαρτυρηθήκαμε προς τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, ενώ προτρέψαμε τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης να εκδώσει εγκύκλιο σχετική με τα δικαιώματα των πολιτών και τις υποχρεώσεις των δημοσίων υπαλλήλων.
Σήμερα παραλάβαμε απάντηση από τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων. Η απάντηση δε λέει κάτι σημαντικό για την περίπτωση που καταγγείλαμε. Όμως, δίνει μερικές έμμεσες, πλην όμως σαφείς οδηγίες προς τις υπηρεσίες της. Και γι' αυτό, ευχαριστούμε θερμά την κα Σαββαΐδου.
Μεταξύ των άλλων, η επιστολή (η οποία απευθύνεται προς όλες τις Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης) αναφέρει ρητά:
1) Κάθε έγγραφο που περιέρχεται στην υπηρεσία με οποιονδήποτε τρόπο, καταχωρίζεται αυθημερόν στο βιβλίο εισερχομένων (άρθρο 12 του ν. 2690/1999)
Με απλά λόγια, ο κάθε πολίτης έχει δικαίωμα να παραδίδει προς οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία έγγραφα και να παίρνει άμεσα αριθμό πρωτοκόλλου.
2) Οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών (συνεπώς και των ΔΟΥ) οφείλουν να παραλαμβάνουν τις αιτήσεις των πολιτών και να τις διεκπεραιώνουν εντός των προθεσμιών που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρο 4 του ν. 2690/1999. (Βεβαίως, αυτό ισχύει για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους.
3) Οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευπρέπεια προς τους πολίτες. (Επίσης, αυτό ισχύει για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους).
Επειδή κατά τις ημέρες αυτές, πολλοί φορολογούμενοι θα υποβάλουν και πάλι ενδικοφανείς προσφυγές κατά του ΕΝΦΙΑ και επειδή ενδέχεται να αντιμετωπίσουν και πάλι προβλήματα σε διάφορες ΔΟΥ, συνιστούμε να εκτυπώσουν τη συγκεκριμένη επιστολή, να την έχουν μαζί τους και να την επικαλεστούν σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα στη συναλλαγή τους με τη ΔΟΥ.
Συμπέρασμα; Όταν οι πολίτες έχουμε δίκιο, θα πρέπει να το διεκδικούμε. Με κάθε τρόπο. Στο τέλος, θα δικαιωθούμε. Και τελικά, θα συμβάλουμε και εμείς στο να πετύχουμε μία καλύτερη και πιο λειτουργική δημόσια διοίκηση.
http://www.forologoumenoi.gr/permalink/3120.html