Λιμάνι της... Κίνας γίνεται ο Πειραιάς
Ο εμπορευματικός σταθμός του ΟΛΠ,
στο Νέο Ικόνιο,
παραχωρείται για 35 χρόνια
στον κινεζικό ναυτιλιακό όμιλο Cosco,
αντί εγγυημένου ενοικίου 97 εκατ. ευρώ
τον χρόνο.
Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια επίσκεψης του ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη στην Κίνα (22.6.2005):
"Τα ελληνικά λιμάνια θα αποτελέσουν τους σταθμούς μεταφόρτωσης των κινέζικων προϊόντων στη Μεσόγειο."
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/06/2008, 08:00
Ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής και ο πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρείας Cosco, Βέι Ζιαφού, κατά την τελετή ονοματοδοσίας του νεότευκτου πλοίου μεταφοράς κοντέινερ «Cosco Ηellas», στις 27 Ιουλίου 2006.
Δύο χρόνια μετά, η κυβέρνηση της ΝΔ παραχωρεί και τον εμπορευματικό σταθμό του Νέου Ικονίου στον κινεζικό όμιλο
Δύο χρόνια μετά, η κυβέρνηση της ΝΔ παραχωρεί και τον εμπορευματικό σταθμό του Νέου Ικονίου στον κινεζικό όμιλο
Λιμάνι της... Κίνας γίνεται ο Πειραιάς.
Επειτα από προσπάθειες τεσσάρων ετών η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εκχωρεί για 35 χρόνια το κοντέινερ τέρμιναλ του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά στο Νέο Ικόνιο στον κινεζικό ναυτιλιακό όμιλο Cosco αντί εγγυημένου ενοικίου 97 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το ενοίκιο αυτό αντιστοιχεί σε ποσοστό επί του τζίρου και μπορεί να ανέλθει στα 123 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η προσφορά της Cosco που πλειοδότησε στον σχετικό διαγωνισμό και ανακοινώθηκε χθες ανέρχεται στα 4,305 δισ. ευρώ με εγγυημένο το 79% του εν λόγω τιμήματος, δηλαδή τα 3,4 δισ. ευρώ για τα επόμενα 35 χρόνια.
Επιπλέον η Cosco δεσμεύεται να πραγματοποιήσει μέσα σε αυτά τα 35 χρόνια επενδύσεις ύψους 620 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο ποσόν των 4,305 δισ. ευρώ περιλαμβάνονται και τα ενοίκια, αλλά και η προκαταβολή ύψους 50 εκατ. ευρώ που ζητεί η ΟΛΠ ΑΕ.
Η προσφορά της κοινοπραξίας Ηutchison και εταιρειών του ομίλου Λαυρεντιάδη κινήθηκε σε χαμηλότερο επίπεδο, αυτό των 4,06 δισ. ευρώ με εγγυημένο το 75%, δηλαδή ποσόν της τάξεως περίπου των 2,8 δισ. ευρώ.
Αντιστοίχως για τις επενδύσεις προσέφερε 354 εκατ. ευρώ.
Το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών των δύο εταιρειών χθες το πρωί άφησε... άφωνο τον Πειραιά, διότι ουδείς είχε προβλέψει προσφορές αυτού του επιπέδου και οδήγησε την τιμή της μετοχής του ΟΛΠ σε άνοδο 14,16%.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ. Βουλγαράκης αμέσως μετά την ανακοίνωση των προσφορών έσπευσε να ενημερώσει τον πρωθυπουργό κ. Κ.Καραμανλή, ο οποίος με τη σειρά του εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εν λόγω εξέλιξη.
Ο κ. Βουλγαράκης, εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου, ανέφερε ότι
« οι προσφορές αυτές επιβεβαιώνουν την κυβερνητική πολιτική στον λιμενικό τομέα,αναδεικνύοντας την Ελλάδα σε στρατηγικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ».
Ιδιαίτερα για την προσφορά της Cosco είπε ότι « το προσφερόμενο τίμημα των 4,305 δισ.ευρώείναι επτά φορές πάνω από την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΠ,ενώ,σε ετήσια απόδοση, είναι 17 φορές περισσότερο από τα σημερινά κέρδη του ΟΛΠ ».
Ο υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα των εργαζομένων, οι οποίοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, επισημαίνοντας ότι «η ανάπτυξη του λιμένος θα έχει πολλαπλά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, την τοπική κοινωνία και τους χρήστες.
Θα ήθελα- είπε- να σταθώ ιδιαίτερα στους εργαζομένους και να πω ότι εκείνοι είναι οι πρώτοι που θα ωφεληθούν.
Οι προοπτικές που διαγράφονται μετά και τη σημερινή εξέλιξη, είναι οι καλύτερες δυνατές, ενώ τους έχουμε προσφέρει όλες τις εναλλακτικές δυνατότητες.
Τους καλώ να επανέλθουν στους κανονικούς ρυθμούς εργασίας».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ κ. Ν.Αναστασόπουλος, αναφερόμενος στο ίδιο θέμα, υπογράμμισε ότι
« το ύψος του ανταλλάγματος που επετεύχθη συνολικά υπερβαίνει ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις και κυρίως τις εκτιμήσεις της αγοράς».
Το συνολικό τίμημα της 35ετίας, όπως δήλωσε ο κ. Βουλγαράκης, είναι πενταπλάσιο των συνολικών κερδών του και τουλάχιστον 15πλάσιο των ετήσιων κερδών του ΣΕΜΠΟ.
Ταυτοχρόνως, το συνολικό τίμημα ξεπέρασε κατά 100% το αναμενόμενο από τη συντηρητική μελέτη εκτίμησης που ο Οργανισμός είχε στη διάθεσή του.
Οπως επισήμανε ο κ. Βουλγαράκης:
«Το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου, ενώ όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη τον ερχόμενο μήνα θα έχουμε και εκεί την ολοκλήρωση των διαδικασιών.
Η χώρα μας κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα, προχωρώντας σε αυτή τη μεταρρύθμιση, για να καταστούμε σημαντικός παίκτης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο».
Πώς αντέδρασε η αγορά
Ο κ. Αναστασόπουλος έσπευσε με δηλώσεις του, πέραν της ανακοίνωσής του, να υπογραμμίσει ότι
«οι προσφορές αυτές έχουν υποβληθεί με βάση τα τρέχοντα τιμολόγια του κοντέινερ τέρμιναλ, κάτι που ήταν όρος του διαγωνισμού».
Στελέχη της Cosco ανέφεραν στο «Βήμα» ότι
«η πρόβλεψη που έχει γίνει με βάση το business plan που προτάθηκε προβλέπει ότι στα επόμενα 35 χρόνια το κοντέινερ τέρμιναλ θα έχει ένα συνολικό κύκλο εργασιών της τάξεως των 15 δισ. ευρώ.
Η πρότασή μας για 4,3 δισ. ευρώ αντιστοιχεί στο 100% του business plan.
Εγγυούμαστε όμως για το 79% αυτών των 4,3 δισ. ευρώ, δηλαδή για τα 3,4 δισ. ευρώ».
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση η Cosco δεσμεύεται για ένα μίνιμουμ ετήσιας κίνησης κοντέινερ, η οποία κινείται στα επίπεδα των 2,5 εκατ. μονάδων και άνω, από 1,2 εκατ. μονάδες που είναι σήμερα.
Αυτά τα 2,5 εκατ. κοντέινερ προβλέπεται ότι σταδιακά θα αυξηθούν για να φτάσουν, μετά και την ενεργοποίηση του τέρμιναλ ΙΙΙ, στα τέσσερα εκατομμύρια κοντέινερ τον χρόνο.
Τα ίδια στελέχη δεν έκρυψαν την ικανοποίησή τους για το τελικό αποτέλεσμα, αναγνωρίζοντας ότι έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμα.
Αυτό που περισσότερο απ΄ όλα φαίνεται να τους ανησυχεί είναι το θέμα των εργαζομένων και το πώς θα το διαχειριστεί η κυβέρνηση από εδώ και στο εξής.
http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=131
Επειτα από προσπάθειες τεσσάρων ετών η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εκχωρεί για 35 χρόνια το κοντέινερ τέρμιναλ του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά στο Νέο Ικόνιο στον κινεζικό ναυτιλιακό όμιλο Cosco αντί εγγυημένου ενοικίου 97 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το ενοίκιο αυτό αντιστοιχεί σε ποσοστό επί του τζίρου και μπορεί να ανέλθει στα 123 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η προσφορά της Cosco που πλειοδότησε στον σχετικό διαγωνισμό και ανακοινώθηκε χθες ανέρχεται στα 4,305 δισ. ευρώ με εγγυημένο το 79% του εν λόγω τιμήματος, δηλαδή τα 3,4 δισ. ευρώ για τα επόμενα 35 χρόνια.
Επιπλέον η Cosco δεσμεύεται να πραγματοποιήσει μέσα σε αυτά τα 35 χρόνια επενδύσεις ύψους 620 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο ποσόν των 4,305 δισ. ευρώ περιλαμβάνονται και τα ενοίκια, αλλά και η προκαταβολή ύψους 50 εκατ. ευρώ που ζητεί η ΟΛΠ ΑΕ.
Η προσφορά της κοινοπραξίας Ηutchison και εταιρειών του ομίλου Λαυρεντιάδη κινήθηκε σε χαμηλότερο επίπεδο, αυτό των 4,06 δισ. ευρώ με εγγυημένο το 75%, δηλαδή ποσόν της τάξεως περίπου των 2,8 δισ. ευρώ.
Αντιστοίχως για τις επενδύσεις προσέφερε 354 εκατ. ευρώ.
Το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών των δύο εταιρειών χθες το πρωί άφησε... άφωνο τον Πειραιά, διότι ουδείς είχε προβλέψει προσφορές αυτού του επιπέδου και οδήγησε την τιμή της μετοχής του ΟΛΠ σε άνοδο 14,16%.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ. Βουλγαράκης αμέσως μετά την ανακοίνωση των προσφορών έσπευσε να ενημερώσει τον πρωθυπουργό κ. Κ.Καραμανλή, ο οποίος με τη σειρά του εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εν λόγω εξέλιξη.
Ο κ. Βουλγαράκης, εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου, ανέφερε ότι
« οι προσφορές αυτές επιβεβαιώνουν την κυβερνητική πολιτική στον λιμενικό τομέα,αναδεικνύοντας την Ελλάδα σε στρατηγικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ».
Ιδιαίτερα για την προσφορά της Cosco είπε ότι « το προσφερόμενο τίμημα των 4,305 δισ.ευρώείναι επτά φορές πάνω από την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΠ,ενώ,σε ετήσια απόδοση, είναι 17 φορές περισσότερο από τα σημερινά κέρδη του ΟΛΠ ».
Ο υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα των εργαζομένων, οι οποίοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, επισημαίνοντας ότι «η ανάπτυξη του λιμένος θα έχει πολλαπλά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, την τοπική κοινωνία και τους χρήστες.
Θα ήθελα- είπε- να σταθώ ιδιαίτερα στους εργαζομένους και να πω ότι εκείνοι είναι οι πρώτοι που θα ωφεληθούν.
Οι προοπτικές που διαγράφονται μετά και τη σημερινή εξέλιξη, είναι οι καλύτερες δυνατές, ενώ τους έχουμε προσφέρει όλες τις εναλλακτικές δυνατότητες.
Τους καλώ να επανέλθουν στους κανονικούς ρυθμούς εργασίας».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ κ. Ν.Αναστασόπουλος, αναφερόμενος στο ίδιο θέμα, υπογράμμισε ότι
« το ύψος του ανταλλάγματος που επετεύχθη συνολικά υπερβαίνει ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις και κυρίως τις εκτιμήσεις της αγοράς».
Το συνολικό τίμημα της 35ετίας, όπως δήλωσε ο κ. Βουλγαράκης, είναι πενταπλάσιο των συνολικών κερδών του και τουλάχιστον 15πλάσιο των ετήσιων κερδών του ΣΕΜΠΟ.
Ταυτοχρόνως, το συνολικό τίμημα ξεπέρασε κατά 100% το αναμενόμενο από τη συντηρητική μελέτη εκτίμησης που ο Οργανισμός είχε στη διάθεσή του.
Οπως επισήμανε ο κ. Βουλγαράκης:
«Το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου, ενώ όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη τον ερχόμενο μήνα θα έχουμε και εκεί την ολοκλήρωση των διαδικασιών.
Η χώρα μας κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα, προχωρώντας σε αυτή τη μεταρρύθμιση, για να καταστούμε σημαντικός παίκτης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο».
Πώς αντέδρασε η αγορά
Η προσφορά της κοινοπραξίας Ηutchison κινήθηκε σε χαμηλότερο επίπεδοΤο ύψος των προσφορών τόσο της Cosco, που αναδεικνύεται πλέον στον τελικό πλειοδότη, όσο και της Ηutchison, προκάλεσαν έκπληξη και έντονες συζητήσεις στη λιμενική αγορά του Πειραιά αναφορικά με τις προοπτικές του κοντέινερ τέρμιναλ της ΟΛΠ ΑΕ.
Ο κ. Αναστασόπουλος έσπευσε με δηλώσεις του, πέραν της ανακοίνωσής του, να υπογραμμίσει ότι
«οι προσφορές αυτές έχουν υποβληθεί με βάση τα τρέχοντα τιμολόγια του κοντέινερ τέρμιναλ, κάτι που ήταν όρος του διαγωνισμού».
Στελέχη της Cosco ανέφεραν στο «Βήμα» ότι
«η πρόβλεψη που έχει γίνει με βάση το business plan που προτάθηκε προβλέπει ότι στα επόμενα 35 χρόνια το κοντέινερ τέρμιναλ θα έχει ένα συνολικό κύκλο εργασιών της τάξεως των 15 δισ. ευρώ.
Η πρότασή μας για 4,3 δισ. ευρώ αντιστοιχεί στο 100% του business plan.
Εγγυούμαστε όμως για το 79% αυτών των 4,3 δισ. ευρώ, δηλαδή για τα 3,4 δισ. ευρώ».
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση η Cosco δεσμεύεται για ένα μίνιμουμ ετήσιας κίνησης κοντέινερ, η οποία κινείται στα επίπεδα των 2,5 εκατ. μονάδων και άνω, από 1,2 εκατ. μονάδες που είναι σήμερα.
Αυτά τα 2,5 εκατ. κοντέινερ προβλέπεται ότι σταδιακά θα αυξηθούν για να φτάσουν, μετά και την ενεργοποίηση του τέρμιναλ ΙΙΙ, στα τέσσερα εκατομμύρια κοντέινερ τον χρόνο.
Τα ίδια στελέχη δεν έκρυψαν την ικανοποίησή τους για το τελικό αποτέλεσμα, αναγνωρίζοντας ότι έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμα.
Αυτό που περισσότερο απ΄ όλα φαίνεται να τους ανησυχεί είναι το θέμα των εργαζομένων και το πώς θα το διαχειριστεί η κυβέρνηση από εδώ και στο εξής.
http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=131
Ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, με ομοίωμα πλοίου μεταφοράς container και ο πρωθυπουργός της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Γουέν Τζιαμπάο, κατά την επίσκεψή τους στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Cosco στον Πειραιά.
η οποία εκμεταλλεύεται πλέον τον προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά, ...
Ο επικεφαλής του ομίλου γεννήθηκε πριν από 59 χρόνια στην Κίνα...
Τη φιλοδοξία του να καταστήσει τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης προϊόντων στη Μεσόγειο υπογραμμίζει ο επικεφαλής του κινεζικού κολοσσού της Cosco κάπτεν Γουέι Τζιαφού,....
Κινεζική ναυτική δύναμη στον Πειραιά......
η Κίνα θέλει εγγυήσεις για να μας δανείσει....
EΞΩΩΩΩΩΩ.....
****
ΖΗΤΩ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΓΑΜΕ
ΚΡΙΜΑ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ...
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΩΛΗΘΗΚΕ
stavretta
*******************
ΔΙΑΒΑΣΕ
Το CNN ενδιαφέρεται για την επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού στην Αθήνα.
http://stavretta.blogspot.com/2011/10/cnn.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου