Τι θέλουν οι Τούρκοι από την Καβάλα;
Επειδή οι Τούρκοι δεν κάνουν κινήσεις χωρίς λόγο, λογικό είναι να προβληματίζει ο χορός επισκέψεων Τούρκων κυβερνητικών παραγόντων στην πόλη της Καβάλας.
Επειδή οι Τούρκοι δεν κάνουν κινήσεις χωρίς λόγο, λογικό είναι να προβληματίζει ο χορός επισκέψεων Τούρκων κυβερνητικών παραγόντων στην πόλη της Καβάλας.
Βέβαια, θα έλεγε κάποιος ότι αφού είναι στο δρόμο προς τη Θεσσαλονίκη, παρακάμπτουν για λίγο προκειμένου να δουν την πόλη.
Στο ερώτημα «και τι δουλειά έχουν στη Θεσσαλονίκη» η απάντηση είναι προφανής.
Θέλουν να δουν αν οι 100.000 (300.000 ήταν στην αρχή) Τούρκοι τουρίστες που θα επισκεφθούν την πόλη φέτος, θα έχουν την περιποίηση που απαιτείται.
Ο κ. Μπαμπατσάν έκανε το ίδιο δρομολόγιο και επισκέφθηκε τους ίδιους χώρους με τον κ. Νταβούτογλου, που κι αυτός είχε επισκεφθεί την πόλη προ μηνών.
Είχε εξαγγείλει τότε τη δημιουργία Κέντρου Οθωμανικών Σπουδών σε συνεργασία με το ΙΜΑRΕΤ.
Ρωτήθηκε ο τότε υπουργός τι είναι αυτό το Κέντρο και γιατί στην Καβάλα, αλλά δήλωσε άγνοια (φυσικό είναι).
Θα δοθεί ευκαιρία στο μέλλον να πούμε περισσότερα γι’ αυτό.
Να μείνουμε σήμερα στην παρατήρηση της εφημ. «Χρονόμετρο», ότι μετά το ναμάζι (προσευχή) του κ. Νταβούτογλου στο τζαμί του Χαλίλ Μπέη (Παλιά Μουσική Σχολή, που ανακαίνισε εκ βάθρων
ο δήμος Καβάλας και σήμερα λειτουργεί ως χώρος εκδηλώσεων λόγου και τέχνης)
πλήθος Τούρκων τουριστών το επισκέπτονται σχεδόν καθημερινά αυτό το διάστημα για να πράξουν το ίδιο.
Δηλαδή, γράφει το «Χρονόμετρο» προσεκτικά και διακριτικά «κάνουν την προσευχή τους, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο, το χώρο που είναι σήμερα ένα μνημείο του παρελθόντος σε ιερό τόπο προσκυνήματος.
Παραβλέποντας βέβαια και το γεγονός ότι ακριβώς από κάτω η αρχαιολογική σκαπάνη έχει ανασκάψει τα ερείπια του ιερού ναού της Αγ. Παρασκευής.
Χριστιανικού ναού που χρονολογείται στα τέλη της εποχής της Νεαπόλεως και τις αρχές της περιόδου που η πόλη έφερε την Χριστώνυμο ονομασία, Χριστούπολις».
Τι συμβαίνει, λοιπόν και αγάπησαν τόσο πολύ ξαφνικά την Καβάλα; Πολύ απλά οι Τούρκοι έχοντας καταφέρει να ελέγχουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την Θράκη, πέρασαν τα νοητά σύνορα του Νέστου και προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα όσο το δυνατό πιο φιλικό κλίμα για αυτούς, στο νομό Καβάλας.
Αυτό θα τους επιτρέψει, αφενός να ξεπεράσουν το «πρόβλημα» της απουσίας μουσουλμανικής μειονότητας στο νομό, αφετέρου να δημιουργήσουν ένα οικείο περιβάλλον στο οποίο θα κινούνται πιο άνετα χωρίς να προκαλούν υποψίες.
Να προστεθεί, ότι ήδη έκαναν και τις πρώτες επισκέψεις στις Σέρρες, όπου ζήτησαν να τους παραχωρηθεί ένα παλιό τζαμί για τους «Τούρκους» (!) της περιοχής.
Βέβαια, θα έλεγε κάποιος ότι αφού είναι στο δρόμο προς τη Θεσσαλονίκη, παρακάμπτουν για λίγο προκειμένου να δουν την πόλη.
Στο ερώτημα «και τι δουλειά έχουν στη Θεσσαλονίκη» η απάντηση είναι προφανής.
Θέλουν να δουν αν οι 100.000 (300.000 ήταν στην αρχή) Τούρκοι τουρίστες που θα επισκεφθούν την πόλη φέτος, θα έχουν την περιποίηση που απαιτείται.
Ο κ. Μπαμπατσάν έκανε το ίδιο δρομολόγιο και επισκέφθηκε τους ίδιους χώρους με τον κ. Νταβούτογλου, που κι αυτός είχε επισκεφθεί την πόλη προ μηνών.
Είχε εξαγγείλει τότε τη δημιουργία Κέντρου Οθωμανικών Σπουδών σε συνεργασία με το ΙΜΑRΕΤ.
Ρωτήθηκε ο τότε υπουργός τι είναι αυτό το Κέντρο και γιατί στην Καβάλα, αλλά δήλωσε άγνοια (φυσικό είναι).
Θα δοθεί ευκαιρία στο μέλλον να πούμε περισσότερα γι’ αυτό.
Να μείνουμε σήμερα στην παρατήρηση της εφημ. «Χρονόμετρο», ότι μετά το ναμάζι (προσευχή) του κ. Νταβούτογλου στο τζαμί του Χαλίλ Μπέη (Παλιά Μουσική Σχολή, που ανακαίνισε εκ βάθρων
ο δήμος Καβάλας και σήμερα λειτουργεί ως χώρος εκδηλώσεων λόγου και τέχνης)
πλήθος Τούρκων τουριστών το επισκέπτονται σχεδόν καθημερινά αυτό το διάστημα για να πράξουν το ίδιο.
Δηλαδή, γράφει το «Χρονόμετρο» προσεκτικά και διακριτικά «κάνουν την προσευχή τους, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο, το χώρο που είναι σήμερα ένα μνημείο του παρελθόντος σε ιερό τόπο προσκυνήματος.
Παραβλέποντας βέβαια και το γεγονός ότι ακριβώς από κάτω η αρχαιολογική σκαπάνη έχει ανασκάψει τα ερείπια του ιερού ναού της Αγ. Παρασκευής.
Χριστιανικού ναού που χρονολογείται στα τέλη της εποχής της Νεαπόλεως και τις αρχές της περιόδου που η πόλη έφερε την Χριστώνυμο ονομασία, Χριστούπολις».
Τι συμβαίνει, λοιπόν και αγάπησαν τόσο πολύ ξαφνικά την Καβάλα; Πολύ απλά οι Τούρκοι έχοντας καταφέρει να ελέγχουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την Θράκη, πέρασαν τα νοητά σύνορα του Νέστου και προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα όσο το δυνατό πιο φιλικό κλίμα για αυτούς, στο νομό Καβάλας.
Αυτό θα τους επιτρέψει, αφενός να ξεπεράσουν το «πρόβλημα» της απουσίας μουσουλμανικής μειονότητας στο νομό, αφετέρου να δημιουργήσουν ένα οικείο περιβάλλον στο οποίο θα κινούνται πιο άνετα χωρίς να προκαλούν υποψίες.
Να προστεθεί, ότι ήδη έκαναν και τις πρώτες επισκέψεις στις Σέρρες, όπου ζήτησαν να τους παραχωρηθεί ένα παλιό τζαμί για τους «Τούρκους» (!) της περιοχής.
http://voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=61990
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου