Γιατί ο Ομπάμα απέρριψε το σχέδιο για την κατασκευή του αγωγού πετρελαίου ΗΠΑ-Καναδά
Απέρριψε ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα το αμφιλεγόμενο σχέδιο κατασκευής του γιγαντιαίου πετρελαιαγωγού Keystone XL ανάμεσα στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
«Η ανακοίνωση αυτή δεν συνδέεται με τα οφέλη του αγωγού καθαυτά, αλλά με τις αυθαίρετες καθυστερήσεις που εμποδίζουν το υπουργείο Εξωτερικών να συγκεντρώσει τις αναγκαίες για την έγκριση του σχεδίου πληροφορίες», που θα κρίνουν εάν το σχέδιο υπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα, εξηγεί ο Ομπάμα σε ανακοίνωσή του.
Υπό την πίεση των οικολόγων, η αμερικανική κυβέρνηση ανέβαλε το σχέδιο για το 2013, ώστε να καταρτισθεί συμπληρωματική έκθεση για τις περιβαλλοντικές συνέπειες, αλλά στο τέλος Δεκεμβρίου οι Ρεπουμπλικανοί του Κογκρέσου ψήφισαν δεσμευτικό νόμο για τη λήψη απόφασης για το σχέδιο πριν από το τέλος του Φεβρουαρίου.
«Είμαι απογοητευμένος που οι Ρεπουμπλικανοί του Κονγκρέσου ευθύνονται για την απόφαση αυτή, αλλά αυτό δεν μεταβάλλει τη δέσμευση της κυβέρνησής μου για την ενέργεια που παράγεται στις ΗΠΑ και έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει θέσεις εργασίας και να περιορίσει την εξάρτησή μας από το πετρέλαιο», αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Μπαράκ Ομπάμα.
Ο αγωγός επρόκειτο να διατρέξει μία διαδρομή 2.700 χιλιομέτρων ανάμεσα στην Αλμπέρτα και τον Κόλπο του Μεξικού, ενώ το κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 7 δισ. δολάρια.
Το σχέδιο επρόκειτο να δημιουργήσει 20.000 θέσεις απασχόλησης στις ΗΠΑ και να τροφοδοτήσει με 20 δισεκατομμύρια δολάρια την αμερικανική οικονομία, σύμφωνα με τον όμιλο TransCanada
Ωστόσο, οι οικολογικές οργανώσεις ήταν αντίθετες με την κατασκευή ενός τέτοιου έργου επισημαίνοντας του κινδύνους που θα σήμαινε για τα οικοσυστήματα και εκφράζοντας τις επιφυλάξεις τους για την προέλευση του πετρελαίου, καθώς η φύση των πετρελαιοπηγών της Αλμπέρτα καθιστούν εξαιρετικά ενεργοβόρα την εξόρυξή του.
«Η ανακοίνωση αυτή δεν συνδέεται με τα οφέλη του αγωγού καθαυτά, αλλά με τις αυθαίρετες καθυστερήσεις που εμποδίζουν το υπουργείο Εξωτερικών να συγκεντρώσει τις αναγκαίες για την έγκριση του σχεδίου πληροφορίες», που θα κρίνουν εάν το σχέδιο υπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα, εξηγεί ο Ομπάμα σε ανακοίνωσή του.
Υπό την πίεση των οικολόγων, η αμερικανική κυβέρνηση ανέβαλε το σχέδιο για το 2013, ώστε να καταρτισθεί συμπληρωματική έκθεση για τις περιβαλλοντικές συνέπειες, αλλά στο τέλος Δεκεμβρίου οι Ρεπουμπλικανοί του Κογκρέσου ψήφισαν δεσμευτικό νόμο για τη λήψη απόφασης για το σχέδιο πριν από το τέλος του Φεβρουαρίου.
«Είμαι απογοητευμένος που οι Ρεπουμπλικανοί του Κονγκρέσου ευθύνονται για την απόφαση αυτή, αλλά αυτό δεν μεταβάλλει τη δέσμευση της κυβέρνησής μου για την ενέργεια που παράγεται στις ΗΠΑ και έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει θέσεις εργασίας και να περιορίσει την εξάρτησή μας από το πετρέλαιο», αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Μπαράκ Ομπάμα.
Ο αγωγός επρόκειτο να διατρέξει μία διαδρομή 2.700 χιλιομέτρων ανάμεσα στην Αλμπέρτα και τον Κόλπο του Μεξικού, ενώ το κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 7 δισ. δολάρια.
Το σχέδιο επρόκειτο να δημιουργήσει 20.000 θέσεις απασχόλησης στις ΗΠΑ και να τροφοδοτήσει με 20 δισεκατομμύρια δολάρια την αμερικανική οικονομία, σύμφωνα με τον όμιλο TransCanada
Ωστόσο, οι οικολογικές οργανώσεις ήταν αντίθετες με την κατασκευή ενός τέτοιου έργου επισημαίνοντας του κινδύνους που θα σήμαινε για τα οικοσυστήματα και εκφράζοντας τις επιφυλάξεις τους για την προέλευση του πετρελαίου, καθώς η φύση των πετρελαιοπηγών της Αλμπέρτα καθιστούν εξαιρετικά ενεργοβόρα την εξόρυξή του.
ΙΔΟΥ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΑΓΩΝΕΣ
ΡΥΠΑΝΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου