Δυσφήμιση εναντίον της Ελλάδας με τον Παρθενώνα
Της Ν. ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑΤη σκυτάλη δυσφήμησης της χώρας μας πήρε από τους Γερμανούς μετά τρελής χαράς μια αγγλική εταιρεία. Αυτή δεν χρησιμοποιεί την Αφροδίτη της Μήλου, που βρίσκεται άλλωστε σε γαλλικό έδαφος, αλλά τον Παρθενώνα.
Η διαφήμιση της αγγλικής χρηματοοικονομικής εταιρείας IG INDEX Η διαφήμιση της αγγλικής χρηματοοικονομικής εταιρείας IG INDEX Παρουσιάζει το κορυφαίο μνημείο του ελληνικού και ευρωπαϊκού πολιτισμού ως σύμβολο καταστροφής της ευρωζώνης και σκέτο ερείπιο. Συνακόλουθα είναι και η Ελλάδα καταστροφέας της ευρωζώνης, στην οποία οι Αγγλοι τι ρόλο παίζουν άραγε με τη λι(ύ)ρα τους;
Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του μνημείου που η εικόνα του χρησιμοποιείται για αρνητική διαφήμιση. Την κυκλοφόρησε η αγγλική χρηματοοικονομική εταιρεία IG INDEX, που στοιχηματίζει στα σπρεντ. Ιδρύθηκε το 1974 και ήταν
η πρώτη που δραστηριοποιήθηκε διεθνώς σε χρηματιστηριακά παράγωγα και σπρεντ. Θυμίζουμε πως τα κερδοσκοπικά παιχνίδια εις βάρος της Ελλάδας παίζονται από τέτοιες εταιρείες. Η εν λόγω εταιρεία διάλεξε να δείξει έναν τεράστιο Παρθενώνα (κατεστραμμένο σε μεγάλο βαθμό και από τον συμπατριώτη τους τον Ελγιν, που τον καταλεηλάτησε) για να πει: «Αν σκέφτεσαι \"μήπως το ευρώ οδεύει προς την καταστροφή;\" επικοινώνησε μαζί μας». («If you \'re thinking... \"is the euro heading for ruin?\" contact us»).
Η διαφήμιση κυκλοφόρησε στο Διαδίκτυο, όπου την εντοπίσαμε. Απευθυνθήκαμε στην εταιρεία για να μας πληροφορήσει πού και πότε δημοσιεύθηκε. Οι υπάλληλοί της μας έστελναν από τον Αννα στον Καϊάφα και τελικά δεν μας έδωσαν καμία απάντηση. Προφανώς, γιατί γνώριζαν πως απαγορεύεται η χρήση της εικόνας ενός μνημείου χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη του, δηλαδή του ελληνικού υπουργείου Πολιτισμού. Αυτό παρέχει αυτές τις άδειες ύστερα από έλεγχο του περιεχομένου της διαφήμισης (το έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν) και του προϊόντος που θα προβληθεί μέσω αυτής. Η άδεια χορηγείται με γνωμοδότηση του ΚΑΣ και συνήθως έναντι καταβολής ενός τέλους υπέρ του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων. Η συγκεκριμένη εταιρεία δεν πρέπει να έχει ζητήσει άδεια, γιατί δεν έχει περάσει κανένα παρόμοιο αίτημα από το ΚΑΣ τον τελευταίο καιρό.
Το ερώτημα, τι κάνουμε για να προστατεύσουμε την αλόγιστη χρήση της εικόνας των αρχαίων μνημείων, ιδίως μέσω του Διαδικτύου, έχει μία και μοναδική απάντηση: Τίποτα. «Στο Διαδίκτυο επικρατεί χάος. Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη», μας είπε στέλεχος του ΥΠΠΟ. *
ΕΘΝΟΣ
Η διαφήμιση κυκλοφόρησε στο Διαδίκτυο, όπου την εντοπίσαμε. Απευθυνθήκαμε στην εταιρεία για να μας πληροφορήσει πού και πότε δημοσιεύθηκε. Οι υπάλληλοί της μας έστελναν από τον Αννα στον Καϊάφα και τελικά δεν μας έδωσαν καμία απάντηση. Προφανώς, γιατί γνώριζαν πως απαγορεύεται η χρήση της εικόνας ενός μνημείου χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη του, δηλαδή του ελληνικού υπουργείου Πολιτισμού. Αυτό παρέχει αυτές τις άδειες ύστερα από έλεγχο του περιεχομένου της διαφήμισης (το έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν) και του προϊόντος που θα προβληθεί μέσω αυτής. Η άδεια χορηγείται με γνωμοδότηση του ΚΑΣ και συνήθως έναντι καταβολής ενός τέλους υπέρ του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων. Η συγκεκριμένη εταιρεία δεν πρέπει να έχει ζητήσει άδεια, γιατί δεν έχει περάσει κανένα παρόμοιο αίτημα από το ΚΑΣ τον τελευταίο καιρό.
Το ερώτημα, τι κάνουμε για να προστατεύσουμε την αλόγιστη χρήση της εικόνας των αρχαίων μνημείων, ιδίως μέσω του Διαδικτύου, έχει μία και μοναδική απάντηση: Τίποτα. «Στο Διαδίκτυο επικρατεί χάος. Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη», μας είπε στέλεχος του ΥΠΠΟ. *
ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου